Ga naar inhoud

Kan sore Hocks komen door wat er op de vloer ligt van m'n woonkamer?


mr Finney

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik heb aardig wat berichten gelezen over Sore Hocks, mijn dank daarvoor.

Ik kon het antwoord op m'n eigen vraag niet vinden, dus vandaar m'n berichtje.

Ik heb een Rex Hangoorkonijntje die op dit moment een soort eeltplekjes op z'n hielen heeft en waarvan de dierenarts zei dat dit beginnende sore hocks was. (Ik weet dat rex beharing wel vaker dit probleem geeft)

Het ziet eruit als de foto die Ellenatmars op 15/3/2012 hier op het forum heeft geplaatst.

Paw Wax is een goede tip

Wat ik wil vragen is het volgende en misschien heeft iemand van jullie tijd om mee te denken.

Op dit moment heb ik hem op drie lagen, bedding, stro en daar bovenop hooi in zijn kooi. Het werkt in die zin dat hij nu niet meer z'n bodum kaal trapt, of z'n voeten daardoor ook genezen, moet ik nog even afwachten. (handoeken, vloerbedekking etc eet hij op).

Op de vloer in m'n woonkamer ligt laminaat, en daarop een wollen kleed.

Kan hij last krijgen van zijn voeten door dit kleed of kan het ook juist ook komen doordat hij gaat rennen en dat hij dan over het laminaat glijdt?

Verder klimt hij op en af m'n bank en stoelen en loopt op m'n vensterbank.

Misschien niet zulke slimme vragen, maar ik ga nu van alles bedenken waar dit door kan komen.

Dank je wel voor de moeite.

Gr Melanie

aangepast door mr Finney
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .