Ga naar inhoud

Hoe krijg ik haar in haar kooi?????


Mimihi

Aanbevolen berichten

Onze Bamsie loopt overdag als wij thuis zijn lekker vrij door de kamer. Echt super gezellig. Maar hoe krijg ik haar nu in het hok op de momenten dat het ons uit komt? Want terwijl mw het nog erg naar haar zin heeft wil ik eigenlijk nu wel op bed......... Heb al geprobeerd met wat lekkers en geprobeert haar te sturen. MAar ik wil haar ook niet bang maken. Hoe krijg ik haar nu in haar kooi? Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geprobeerd in eerst instantie met voer te lokken maar ze is zo slim dat ze dat op een gegeven moment door had. Dan heb ik geprobeerd om haar mij te laten snuffelen en in haar reis kooi te vervoeren en ook dat lukt soms wel soms niet. Ik probeer haar dan te pakken. Ik vind het niet fijn zo. Hoe kan ik het beste doen? Ze bijt me regelmatig als ik haar wil pakken! moet ik dan haar in haar kooi laten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik had hetzelfde probleem. Kreeg Banjer in het begin de kooi in gelokt met een snoepje ofzo, maar na een tijdje had ze dat door. Als ik haar dan oppakte dan werd ik standaard gebeten, gekrabd en Banjer knorde erop los. Elke avond DRAMA.

We kiezen er nu voor om een (half)uur voordat wij gaan slapen, voer in haar bakje te doen. Voordat we het erin doen, geven we haar een paar korrels zodat ze weet dat er 'ergens' eten is. Dit werkt echt heel goed. Ze heeft voldoende hooi en krijgt tussendoor groenvoer, dus ze lijdt geen honger. Op het moment dat ze dat korreltje krijgt, gaat ze op zoek naar eten. Meestal duurt het nu een enkele minuut voor ze uiteindelijk in haar kooi gaat en gaat eten: deurtje dicht.

In het begin lukte het niet meteen. Aangezien ze 's avonds vast wel eens haar kooi in gaat om te drinken/ poepen/ plassen, kozen wij ervoor om dan het deurtje dicht te doen. En ja, soms was dat al om 20:00 uur. Maar alles beter dan dat gevecht, want ook zij werd daar gestresst van.

Dit moet lukken, want konijnen willen nu eenmaal eten als ze honger hebben. Het is niet erg als je konijn even zonder korrels zit, zolang ze maar wel voldoende hooi heeft :)

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen worden al helemaal gek als ik met de biksbak begin te rammelen. Ik zou gewoon standaard een geluid gaan maken wat ze gaan associeren met het krijgen van 'lekker eten' ;D. Wij geven eigenlijk altijd rond dezelfde tijd s'ochtends en s'avonds eten dus het wordt een soort routine waarin de konijnen vallen, en ze vinden biks echt heerlijk. Ik heb nu tijdelijk 2 konijnen op mijn slaapkamer en ik heb eigenlijk nog geen problemen gehad om ze weer in hun kooi/ren op te sluiten als ik op bed wil. Ze krijgen zo rond 6 uur al hun biks dus dat heb ik niet om ze te lokken. Maar gelukkig is m'n kamer niet zo heel groot, dus ik kan ze makkelijk weer in de ren krijgen. Vaak geef ik ze dan vers hooi waar ze meteen op aanvallen en graag weer voor de ren inlopen. Liefde gaat door de maag, vooral bij konijnen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .