Ga naar inhoud

Voedster blijft op (ex) ram rijden


kusmarjo

Aanbevolen berichten

Ik heb een koppel wat buiten zit, alle ruimte voor een koppel, kunnen de hele dag in de ren en in het hok, hebben klim dingen en dingen om onder te zitten.

Het koppel bestaat uit een voedster van 3,5 kilo ( 4,5 jaar ) en een ex ram van 1,5 kilo ( 3 jaar ).

allemaal grote liefde en het gaat prima, nooit gevechten of agressief gedrag bij elkaar.

Het vreemde, waneer ik in de ren kom om op te ruimen of wanneer ik tegen ze praat begint de voedster te rijden op de ram, voor en achterkant, de ram gaat er vaak vandoor, voedster er tegen aan tot de ram uiteindleijk stil zit , en dan wacht hij tot het klaar is.

Ik maak me heel erg zorgen om dat rijden, omdat er geen einde aan komt, het is al weken / maanden aan de gang. Gelukkig geen korstjes op zijn rug, maar vraag me af of hij wel rust krijgt, hij oogt goed, functioneerd goed, is altijd al een angst beestje geweest bij mensen in de buurt maar verder niks aan de hand, hij is alleen wel klein en vooral licht voor een hollander.

ze zitten al een aantal jaar bij elkaar, de voedster is redelijk dominant.

Ik hoor graag wat ik hiernou het beste mee kan doen, weet wel dat er zolang er geen wonden en bloed zijn, het redelijk onschuldig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .