Ga naar inhoud

bamboe....


Kaatje34

Aanbevolen berichten

Het schijnt dat ze de bladeren moeilijk kunnen verteren las ik hier ergens. Het is niet giftig maar de structuur van de balderen is te hard waardoor de darmen verstopt konden raken. Jonge blaadjes is wel anders denk ik. Hier is ook een beetje van de puntjes van bamboe gegeten die door de ren kwamen, maar hou het goed in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Braam heeft heel ander blad, dat zijn niet van die harde lange slierten.

Mensen eten bamboe, maar mensen eten ook mais en de vliesjes van mais schijnt hetzelfde probleem te geven bij konijnen, en sowieso kan je de spijsvertering van mensen niet echt vergelijken met die van konijnen natuurlijk.

Ik heb het ook maar hier ergens gelezen hoor, misschien klopt het ook wel niet, maar ik zou er dan gewoon een beetje mee opletten. Dus niet in de stress gaan omdat je konijn bamboe eet, maar het ook weer niet onbeperkt kaal laten snoeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh de takken zelf! Ja ook dat is weer een andere structuur hè, hier worden ook twijgjes van wilgentak in zijn geheel weggewerkt. Ik pluk alleen de blaadjes van braam op mijn dagelijkse groenvoer-ronde, zal eens kijken of een takje ook lekker gevonden wordt! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bamboe zit volgens mij ook bijna helemaal geen voedingsstoffen (vandaar dat panda's 24/7 bamboe moeten eten :P). Of ze het wel of niet mogen hebben weet ik niet, maar het lijkt me niet echt iets extra's toevoegen aan het dieet van een konijn ^^.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .