Ga naar inhoud

Schijnzwangere dame in een groep......


floris en stijn

Aanbevolen berichten

Ik denk dat Lotje een beetje schijnzwanger is. Er liggen wat plukjes haar en meer in een nestplukje dan een robberpartijtje, want dan is het er echt uitgetrokken. het is maar heeeel weinig en ik zie lotje ook niet met stro of hooi in haar bekje en zie nergens een nestje.

Ik vind wel dat ze wat dunner wordt en heb het idee dat ze te weinig eet, omdat de anderen sneller eten. ik ga haar wat bijvoeren.

Maar Lotje is het enige konijn wat niet geholpen is in de groep:

3 ex rammen

1 ex voedster

1 voedster

Hoe kan dit gedrag zich uiten bij lotje? Raden jullie aan om in de toekomst aan castratie te denken of het zo te laten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, dat kan natuurlijk ook...

Als het maar één plukje is, valt het misschien wel mee met het schijnzwanger zijn.

Ik zou het in ieder geval nog even aankijken. Fudge is hier nu ook voor de eerste keer schijnzwanger.

Maar denk ook dat dat nu komt omdat ze kennis heeft gemaakt met Billy en Lena ( wel door het gaas, maar toch).

Hoop dat het bij deze ene keer blijft. Dan laat ik haar niet helpen.

Muffin lijkt nu ook al een stuk dunner. Maar als ik hem dan oppak, merk ik dat hij gewoon zijn bontjasje uit heeft gedaan door de verharing. :P

Nog even een vraagje offtopic: Heet één van jouw konijnen nu Wahiep? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, dat kan natuurlijk ook...

Als het maar één plukje is, valt het misschien wel mee met het schijnzwanger zijn.

Ik zou het in ieder geval nog even aankijken. Fudge is hier nu ook voor de eerste keer schijnzwanger.

Maar denk ook dat dat nu komt omdat ze kennis heeft gemaakt met Billy en Lena ( wel door het gaas, maar toch).

Hoop dat het bij deze ene keer blijft. Dan laat ik haar niet helpen.

Muffin lijkt nu ook al een stuk dunner. Maar als ik hem dan oppak, merk ik dat hij gewoon zijn bontjasje uit heeft gedaan door de verharing. :P

Nog even een vraagje offtopic: Heet één van jouw konijnen nu Wahiep? :)

Haha Wahiep en Jopper zijn mijn katten. Jopper is de kater ( van de grote rode kater ) en Wahiep is mijn turkse kat uit het asiel. Het kleine vriendinnetje van Jopper.

Maar over Lotje, die is echt magerder geworden, omdat ze dus echt minder snel eet volgens mij. Verder is de groep van 5 erg lief en is het maar een heel klein plukje af en toe die van jasmijn dan. het begon vorige week en het is nu drie keer gebeurd dat ik een heel klein plukje vond, maar echt dat ze het zelf heeft gedaan, maar het kan ook verharen zijn denk ik.

maar het eten is wel nog iets om op te letten en haar af en toe bij te voeren.....

ik las dat in jouw topic ook van iemand, dat je ergens wel of niet iets mee hebt. iemand zei iets over hangoren en de pech ermee. ik heb stiekem het idee dat Duitse hangoren toch meer hebben dan mijn andere konijnen, die hebben nooit wat.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn de rexen ook echt meer 'probleem' konijnen dan de rest.

Mijn hangoor heeft nog nooit iets gehad * afkloppen *.

Maar mijn Fudge is ook een stuk dunner geworden. Ze was ook wel op dieet maar ik vind het een heel groot verschil.

Ze is ook wel een stuk actiever, heel druk met nesten maken, Muffin berijden, naast het toilet keutelen...

Ander Lotje maar wat lekkers toestoppen af en toe. Muffin is ook een tijd aan de magere kant geweest door Fudge haar moordende tempo tijdens het eten. Toen heb ik hem regelmatig eens een stukje cracker gegeven.

En ik vind Wahiep echt een geweldige naam!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef lotje inderdaad nu tussendoor soms wat lekkers of een extra SS brokje. Maar dat vertelt ze stiekem door aan de anderen volgens mij want de dag erna moet ik weer een andere manier bedenken om dit te doen, omdat ze dan met zijn vijven komen voor dat lekkere stukje :)

Ik heb nu ook een Rex erbij ( jasmijn der nieuwe vriendje ) maar hij oogt erg goed #afkloppendanmaar#

Lotje is echt aan de magere kant inderdaad, alhoewel dat brokje extra wel zin heeft. Jij zegt een cracker, zal ik ook eens doen. Is dat beter dan brood? Heb wel eens ergens gelezen dat brood niet zo goed is voor konijnen. Alhoewel Rex dat bij de opvang ook kreeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .