Ga naar inhoud

Sammy's echo


chantal1987

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Een paar weken geleden zijn we met Sammy bij dierenkliniek wilhelminapark geweest omdat ie veel plast, drinkt en overal aan likt.

Sammy is onderzocht er is bloed afgenomen etc. Een paar weken later kregen wij de uitslag en er is niets uit gekomen.

We hebben Sammy een paar weken Spa water gegeven inplaats van kraan water. Dit hielp ook niets.

Op een gegeven moment vond ik dat Sammy erg mager werd. We moesten toch naar de dierenarts voor entingen dus hebben we het er daar gelijk over gehad.

De dierenarts kon er verders niets aan doen dus heeft ons doorverwezen naar De Meern om een echo te laten maken.

Vandaag ben ik in de meern geweest.

Sammy heeft dus nierstenen en ook een milttumor maar vooral een bijniertumor.

Ik maak me nu zo'n zorgen en ben bang voor t ergste :frown:

Evert-Jan onze dierenarts in Utrecht belt ons binnenkort. Hopelijk kan Sammy nog geholpen worden. Wat moet ik nou doen als dit niet kan? Echt een rot beslissing, maar ik wil doen wat voor hem t beste is.

Heeft iemand anders dit ook gehad met zijn of haar konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijniertumor heeft ie inderdaad. Maar ook nierstenen en die konden volgens de dierenarts in de meern niet verwijderd worden. Maar misschien heeft de dierenarts in utrecht wel een goeie oplossing.

Hoorde ook dat zo'n operatie bij een wat ouder konijn (5+) wel risicovol blijkt te zijn.

Dankje wel voor jullie reactie's tash en fluf en tinus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend is nu naar de dierenarts om een antibiotica kuurtje te halen. Verder kunnen we weinig doen.

Volgens de dierenarts in Utrecht hoeft het niet persee een tumor te zijn, het kan namelijk ook een ontsteking zijn.

Over 3 weken moeten we weer terug komen. Hopen dat t dan weer wat beter met um gaat.

Hij word dan weer gewogen, hopelijk issie dan weer wat aangekomen en niet nog meer afgevallen.

Sammy is nu trouwens erg stil. We merken nu wel dat ie zich niet prettig voelt. Ik denk door al t gedoe met die echo. Hij moest namelijk heel lang op zijn rug liggen en al dat geduw met t apparaatje op zijn buik was ook niet zo'n prettig gevoel.

Toen ik t vanmiddag aan Mark vertelde zat ie er even helemaal door heen. Sammy is echt ons lieve mannetje, en hij mag nog echt niet weg!

Dankje wel pluis04 en Reusje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh we gaan gewoon hopen dat het geen tumor is maar toch een ontsteking die door de AB gaat verdwijnen.

Ik kan me zo voorstellen dat jullie hem niet willen missen het is toch je lieve diertje. Heel veel beterschap voor Sammie en voor alleemaal een dikke knuffel Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .