Ga naar inhoud

Bubbles ziek: vragen


Wouzzy

Aanbevolen berichten

Bubbles wil niet/nauwlijks eten, is heel mager, heeft last van plakpoep en ademt zwaar

We hebben van de dierenarts ciseral drops meegekregen en ze heeft een injectie metacam gekregen.

haar gebitje is onderzocht ( zonder narcose, dus niet uitgebreid ) en de dierenarts zag aan 1 kant een klein beetje haakjes, maar ze dacht dat, dat niet de aanleiding kon zijn voor het niet eten.

Vanwege de plakpoep ben ik al een hele tijd gestopt met groenvoer, Ze wil niks weten van de SS, maar ze wil wel graag paardebloemblad eten. Nu weet ik niet wat wijsheid is, of haar wel genoeg paardebloembladeren voeren zodat ze tenminste wat binnenkrijgt, maar het zorgt er misschien juist ook wel voor dat de plakpoep erger wordt.

Wat mij ook opvalt, als ik er met veel moeite een SS'je in krijg, lijkt ze heel lang te kauwen, is dit een teken van haken op de kiezen?

Ik moet morgen weer met de DA bellen (is konijnkundig, werkt samen met konijnenopvang).

Ze wil als het eten niet verbeterde onder narcose naar de dieper liggende kiezen gaan kijken, dit lijkt me wel verstandig.

Wat denken jullie, een ontlasting onderzoek tegen de plakpoep zou toch ook handig zijn? heeft ze het niet over gehad namelijk.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben een leek op het gebied van zieke konijnen en kan alle hulp heel erg hard gebruiken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak zie je bij konijnen met haakjes dat ze de biks laten liggen en wel groenten/kruiden eten. Dus dat zou goed kunnen kloppen.

Ik zou nu vooral geven wat ze wel eet om haar darmen gevuld te houden.

Hoe oud is je konijn? Coccidiose komt vaak bij jonge konijnen voor. Maar dit lijkt mij meer komen door geen hooi/biks eten dan door iets anders.

Ik zou als eerste optie onder narcose en aan de haakjes laten helpen. Als ze normaal eet en ze heeft nog plakpoep kun je alsnog de ontlasting laten onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verklaard wel de plakpoep. Heb je ook al verschillende soorten hooi geprobeerd? Timothy gaat hier altijd tot de laatste spriet op.

Ook kan een konijn eerder haakjes krijgen als ze geen hooi eet. Dus het is bij jouw konijn van dubbel belang dat ze aan het hooi gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opletten met paardebloem met de plakpoep. Heb je in de buurt appelbomen of eikenbomen ?

De takken van deze twee soorten zijn echt supergoed voor konijnen met plakpoep.

Een goeie tip laat haar eens grondig onderzoeken als je bij de da bent. Krijg je meteen waar voor je geld. Doe desnoods een staal mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even mn konijnenboek er bij gepakt. Daar staat in dat paardenbloem gunstig werkt bij zowel verstopping als diaree. En dat je dat onbeperkt mag geven als het maar vers is. Hetzelfde geld voor weegbree. Mocht je die tegenkomen, kan je die ook geven. Al is het daar nog een beetje vroeg voor.

Zoals Reusje al zei, Eikenblad, dat werkt verstoppend.

Maar als ik dit zo lees, denk ik ook haken. Ik denk dat het ook zeker verstandig is om terug te gaan naar je DA.

aangepast door Yls
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .