Ga naar inhoud

Hoeveel SS voor jonge konijntjes


mrthe

Aanbevolen berichten

Hoiiii

Van Petsplace dierenwinkel heb ik voor mijn nijnen Supreme Science Selective gekregen, omdat ze dit voer ook in de winkel kregen. Gelukkig zijn onze nijnen er dol op! Alleen nu de vraag: Mijn nijnen zijn 9 en 10 weken oud. Hoeveel gram voer per dag mogen ze krijgen? Ze krijgen op het moment 60 gram verdeeld over 3 keer per dag (dus 20 gram per keer).

Is dit genoeg, teveel of te weinig?

Groetjessss

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht dat de meeste hier 15gram per kg lichaams gewicht aanhouden mijn vlaam krijgt 100 gram per dag, weet niet wat jij voor nijntjes hebt. Je moet dit berekenen op het uiteindelijke gewicht

dus als ze 3 kg gaan wegen 3x15=45 per konijn per dag ( dus voor 2 zou dit 90gram zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb SS Junior en daarvan staat op de zak dat ze onbeperkt mogen, maar dat is natuurlijk de fabrikant die dat zegt. Mijn dierenarts schatte in dat mijn konijn tussen de 4 en 5 kilo gaat worden, dus hij zou 100 gram mogen maar ik hou gewoon 75 gram aan omdat hij het anders steeds niet opeet en ook geen andere dingen meer eet. Ik ging daarbij uit van 25 gram per kilo, maar met 15 gram per kilo zou de hoeveelheid brokjes wel kloppen voor zijn toekomstige gewicht. Overigens weegt hij nu ongeveer 2 kilo.

Ik denk dat je dus gewoon moet kijken bij welke hoeveelheid er nog wel gewoon goed hooi en groenvoer gegeten wordt omdat je nu eenmaal niet weet hoe zwaar ze gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als ik van 2 kilo uit zou gaan zit ik dus op het moment goed met 60 gram. Dan is het 30 gram per konijn. Ze eten op het moment nog heel goed hooi. Pip zat gisteren de hele avond alleen maar hooi te eten. Döl eet het niet echt heel veel, maar die is veel te druk bezig met verkennen en nieuwsgierig zijn haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .