Ga naar inhoud

ontstoken wond op hak


Jikke

Aanbevolen berichten

Tja, morgen kan ik pas naar de dierenarts en ga ik uiteraard ook!!

Betty had door haar problemen met hormonen Bongo 2 weken geleden behoorlijk te pakken genomen. Doordat ze er steeds op ging rijden en hij weg wilde heeft hij zijn poten aan tegels open gehaald. Nu zijn 2 poten helemaal genezen (hij zit apart avond/nacht in bench en overdag gras). Echter zijn 3de poot daar raakt de wond ontstoken. Wederom op een zeer rottige plaats :grrrrrr: net bij het hakgewricht. Maar wie weet daarom ook ontstoken? HIj wordt 2x per dag schoongemaakt.

Nu geeft hij totaal geen pijn aan gelukkig en ontziet niets. Is ook niet kwaad enz. en heb zijn poten goed in de gaten gehouden (geeft stress dus 2x per week kijken). We gaan er dus helemaal voor zeker omdat dit vrijwel 100% zeker geen sore hocks is maar gewoon gekomen is door kapot gescheurd.

Hij gaat sowieso wel op pijnstilling (ontstekingsremmend) en antibiotica uiteraard. Maar wat kan je uitwendig doen bij een konijn dat niets om zijn poten wil hebben (haalt alles eraf, ook zalf)? Of gewoon alleen vanuit inwendig doen?

Heel andere vraag. Nu moet ik donderdag bellen voor de castratie van dde voedster omdat de dierenarts die dit doet ziek is. Ze staat op voor vrijdag mits deze dierenarts aanwezig is.

De rammen zijn enorm aanhankelijk richting elkaar en de vloer van de ren is aangepast (nog gladdere tegels dan die ik al had, deze zijn echt enorm glad en dus zeer weinig kans op scheur plaatsen). De voedster gaat apart nadat ze geholpen is voor zeker een week om goed in de gaten te kunnen houden en maken dat ze rustig blijft.

Zou ik bongo met zijn net genezen poten en 1 niet genezen poot wel los kunnen laten bij lobbus? Anders zit ik met 3 aparte konijnen die alle 3 erg gericht zijn op andere konijnen. Ik zal Bongo de eerste uren dan sowieso in de gaten houden of hij rustig is samen met lobbus. Of zou hij dan zijn poten teveel belasten? Die ren is uiteraard ook zeer goed schoon!!

aangepast door Jikke
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb vergeleken met de sore hock fotos die ik heb en dit lijkt er gelukkig totaal niet op. Waar er bij die foto's echt gaten te zien waren zie je bij bongo gelukkig dat het meer erop zit (lijkt het wel) dus hopelijk als de DA morgenavond de poot schoon maakt (lukt me niet alleen en rest van het gezin weigerd te helpen) valt het mee. Oh dit wordt een zeer vervelende nacht en dag........... licht gerustgesteld dat het er zo heel anders uit ziet maar toch enorm bang na 2 konijn al te hebben verloren aan die sore hocks en weer een ontstoken wond juist op hak gewricht.

Zou er veel voor over hebben dat die wond ergens op zijn rug zat........... bah bah bah arm konijn want het moet pijn doen en wat maak ik me weer ongerust..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal niemand die iets heeft van ervaring (positief graag) met oplossingen?

Bijv. welke antibiotica het sterkste is? Zelf wil ik enorm graag dubbelop doen. Ik ga ervoor vechten dat hij erboven komt al kost het me 100den euro's. Zolang hij wil ga ik ervoor! Echter het zit op een rot plaats en daarom wil ik graag krachtig beginnen.

Ben dus niet nu naar de dierenarts omdat ik gebeld ben dat de arts die de sterilisatie van Betty doet nog ziek is en dat ze dus morgen niet geholpen kan worden. Heb nu de afspraak van Betty om gezet in Bongo dus hij gaat nu morgen ochtend om 9 uur bij de dierenarts zijn en dan wordt de wond geheel schoongemaakt als dat nodig is en verder kijken we wat allemaal wel/niet nodig is en lukt bij hem.

Op zich ideaal dat Betty nog niet geholpen wordt. Nu kunnen Betty en Lobbus nog een week als koppel blijven en kan ik me nog een week lang (volg. week vrijdag staat Betty weer op) me helemaal op Bongo richten.

Dus ervaringen antibiotica's (ik mag spuiten en mijn dierenarts vertrouwd me er ook in dus kan ook spuit medicatie krijgen) en ondergrond e.d. heel graag gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig niet erg ontstoken, helaas blijkt nu we met meer man Bongo beter konden hanteren zijn andere hak ook begint. Wel is het sore hocks wederom maar zeer zeker nog niet in ver stadium. ben ten einde raad en heb nu duplo als spuit medicatie naast metacam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .