Ga naar inhoud

Wie kent deze ite en heeft er wel eens kruiden besteld ?


belleke

Aanbevolen berichten

Zomers krijgen mijn konijnen gewoon verse kruiden die ik zelf kweek of in mijn tuin heb. In de winter koop ik ze in de dierenwinkel of reformzaak. Maar het is vaak zo klein gesneden dan.

Nu zie ik hier vaak dat jullie het bestellen via internet en dacht als ik meteen wat meer besteld is dat misschien een idee?

Nu kwam ik de site van Chinnies tegen en dit lijkt me wel wat. Zie dat het wat groffer gesneden is.

Kent iemand deze site? Graag ervaringen en ik zie daar veel bijzondere dingen alles is natuurlijk niet geschikt voor konijnen maar wie weet hebben jullie ervaringen met bepaalde produkten en raden jullie dat juist aan.

Zelf voer ik meer de traditionele kruiden zoals brandnetel-kamille-peterselie, paardebloem,weegbree etc

Alvast bedankt

Knuffels Belleke

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorrie daty had ik niet gelezen ik heb alleen naar de kruiden gekeken.

Ik wil namelijk graag iets grotere kruiden met bv stelen en hele bladeren want dat gruis vind ik niet zo fijn.

Maar wie weet hebben jullie andere sites waar ik dat kan vinden.

Anders zelf gaan drogen.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Bunnybunch ben ik ooit bij dierenkruiden.nl/caviakruiden.nl terechtgekomen en ben daar heel tevreden over. Er staat duidelijk bij de artikelen of ze gesneden zijn of niet. Ik geef de traditionele planten zoals paardenbloem, weegbree en brandnetel maar ook bijvoorbeeld berkenblad, rozenblaadjes, aardbei- en frambozenblad.

In dit topic kun je meer vinden over veilige planten/kruiden

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?45117-Veilige-en-giftige-planten-groenten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen ook alweer twee keer besteld bij caviakruiden. Ik ben er erg tevreden over. De bestellingen zijn bij mij binnen anderhalve week binnen geweest. Erg prettig. Ze hebben ook een vrij groot assortiment andere spullen (ook gewoon voer, maar ook aubiose, hooi enzo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van de week bij dieza besteld. Een nog vrij onbekende site, maar wel goede service en snelle reactie op mailtjes. Ik heb vooral daar besteld omdat ze ook timothy hooi hebben.

Pfff, jouw bestelling ligt nog op je te wachten hier.

Ik heb 3 weken terug bij dierenkruiden.nl besteld, en dat duurde hééél lang voor het binnen was. Dat was alleen niet de schuld van de site zelf, maar van PostNl. Pakketje was kwijt :neutral:

Dat is heel netjes opgelost en ze hebben kosteloos een nieuw pakket verzonden, dat kwam enkele dagen na verzending binnen. Wat de service betreft heel netjes dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken. Ik heb gisteren al iets besteld. maar ga zeker deze site's ook eens proberen. Ziet er veelbelovend uit allemaal.

Ik heb gisteravond iets besteld. Ga het gewoon even uitproberen.

Ik heb het volgende besteld weet niet of jullie het kennen?

JR Farm Veldkruiden Havervlokken, tarwevlokken, goudsbloemen, peterselie, rode bieten, Luzerne, paardenbloem, erwtenvlokken, wortels, brandnetel, smalle weegbree, tarwe, gepofte tarwe, gepofte maïs, bladeren, korenbloemen, rozen, pepermunt, maïsvlokken, melisse, rode klaver.

JR Farm Paardenbloemwortel

Kruiden-Assortiment- Brandnetel, weideklaver, paardebloem Weideklaver heb ik mijn konijnen nog nooit gegeven dus ik ben benieuwd wat het is.

Verder nog wortel en bananenchips dit voor af en toe.

Ik heb het bij Zooplus besteld omdat ik een waardebon vond en geen verzendkosten hoefde te betalen.

Ik wil als me dit bevalt ook eens bij Dieza bestellen maar ik zag daar bv groentemix maar er stond niet bij wat er in zat. Moet eerst eens even kijken wat bv goed is voor mijn konijnen en daar heb ik nu geen moeite voor gedaan.

Dacht ik bestel eerst even wat kijken of het bevalt en kijk dan verder.

Tips zijn nog altijd welkom.

Bedankt en een dikke knuffel Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

die veldkruiden heb ik hier ook wel gegeven. Ik heb het door hooi heen gegooid. (deed ik toen bij allemaal verschillende kruiden) houd ze mooi bezig :) ze vonden het ook erg lekker en hebben er niks van gekregen. Nou moet ik zeggen dat Max en Mini bijna alles kunnen hebben en er eigenlijk nooit wat van krijgen. een verschil met gas opwekken is ook wel of het vers of gedroogd is. Sommige voeders bevatten bijvoorbeeld ook gedroogde prei, terwijl verse prei ook grote kans op gas geeft. Ik zou de mix niet heel veel in 1 keer geven of elke dag maar gewoon af en toe een klein beetje, of net als wat ik heb gedaan, door hooi gemixt. Hebben je konijnen gevoelige darmen zou ik er wel mee oppassen (ivm de granen die erin zitten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, jouw bestelling ligt nog op je te wachten hier.

Ik heb 3 weken terug bij dierenkruiden.nl besteld, en dat duurde hééél lang voor het binnen was. Dat was alleen niet de schuld van de site zelf, maar van PostNl. Pakketje was kwijt :neutral:

Dat is heel netjes opgelost en ze hebben kosteloos een nieuw pakket verzonden, dat kwam enkele dagen na verzending binnen. Wat de service betreft heel netjes dus.

Ik wacht op een hamsterbezoek van jou ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die veldkruiden ook gehad en ze waren er dol op, ik vond het zelf erg lekker ruiken. Ik heb gewoon elke keer een klein handje in de voerbak gedaan en het heeft geen problemen opgeleverd. Rode klaver heb ik trouwens ook van dierenkruiden.nl, ik geef natuurlijk geen megabak vol maar gewoon een klein beetje gemengd met bijv. weegbree een paardenbloem en hooi. Ik las eigenlijk laatst pas dat rode klaver op de 'foute' lijst staat maar ik heb er nooit problemen mee gehad. Mijn konijnen zijn al op leeftijd en hebben eerder problemen dat ze mager worden dan te dik dus die extra eiwitten kunnen ze best gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht op een hamsterbezoek van jou ;)

Nou, misschien was ik wel van plan om morgen ofzo op bezoek te komen en dan zat je mooi met hartstikke veel kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Ik geef nooit iets nieuws in grote hoeveelheden altijd eerst even uitproberen of het goed gaat.

Verder is dit ook meer om te mengen met of hooi of hun brokjes als extra zegt maar. Ik zie wel waarschijnlijk komt vandaag het pakje.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het precies? Ik zie wortelchips, bananenchips, veldkruiden en? Is het bij caviakruiden niet veel goedkoper?

Klopt, bij caviakruiden is het vaak goedkoper, je hebt minder stof en er zitten geen chemische toevoegingen in een geen giftige planten ed. Bij JR farm willen er nog wel eens antioxydanten ed doorheen gegooit worden en dan nog beweren ze dat het puur natuur is ;) En producten die onveilig voor konijnen zijn, kunnen ze er doorheen gooien en dan nog beweren dat het voor (dwerg) konijnen is.

Ik zie ook paardenbloem wortels. Die geef ik hier 1x per jaar. Ze vinden het heerlijk! Maar het bevat ook veel calcium is mij ooit verteld. Daarom geef ik het dus met mate.

Maar wel leuk dat je je konijnen nu ook kruiden gaat geven! Dat gaan ze zeker waarderen :)

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel de gedroogde kruiden altijd bij dierenkruiden.nl en bij K&K Kruiden & Bodyshop.

Voordeel van dierenkruiden.nl is, dat ik vlakbij woon en het dus kan ophalen. Voordeel van K&K is, dat ze daar ook dingen hebben, die ze bij dierenkruiden niet hebben. Bij alletwee heb ik goede ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder hier vertelde had ik een bon van de zooplus en hoefde ik geen verzendkosten te betalen daarom heb ik het deze keer hier besteld om eens te proberen. Het ging mij voornamelijk om te kijken of er hier grote delen van de planten waren. Ik ga zeker bij de andere sites die hier genoemd zijn spullen bestellen want ik heb er veel lekkere dingen gezien.

Nicky ik geef mijn nijnen al jaren kruiden meestal verse maar in de winter dus gedroogde die ik koop in de plaatselijke dierenwinkel Weinig keuze alleen paardenbloem en iets gemengd met kamillie of bij de reformzaak. Maar die zijn vaak te klein gesneden. Dus ik was op zoek naar hele gedroogde plantendelen.

Deze kruiden zijn mooi groot. De brandnetel lusten alleen de dames en de rest niet.

Maar de dames zijn echte vreetzakken die eten alles lijkt het wel.

Alles met mate dat weet ik.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gratis verzendkosten is altijd leuk :) Ik heb ook eerst die zakjes van JR Farm geprobeerd bij Zooplus (weegbree, paardenbloem, brandnetel, veldkruiden en kruidentuin geloof ik). Zit best veel in die zakken, maar ik had een paar keer dat het een grote gedroogde klomp was en dat ik het allemaal uit elkaar moest gaan trekken. Van Mucki heb ik wel eens die 3 soorten bloemen gehad maar daarvan aten ze alleen de rozenblaadjes, de rest heb ik weg moeten gooien.

Toen las ik hier op BB over dierenkruiden en heb daar besteld en ik vind de kwaliteit beter. Ik bestel meestal per 500 gram en ze doen het in een ruime plastic zak dus het wordt niet platgedrukt, een beetje breuk en gruis kan je toch niet voorkomen. Je kunt zelf leuke mixen maken zoals 500 gram weegbree met 100 gram korenbloemen of 500 gram paardenbloemblad met 100 gram paardenbloemen of zonnebloemblaadjes.

Als je ook over de grens wil kopen kun je in Duitsland kijken bijv. Bibo Natur, verzendkosten voor 6-8 kilo zijn €8,50 dus dat is niet zo heel veel meer dan verzending binnen Nederland. Daar hebben ze bijvoorbeeld zowel de spitsweegbree als brede weegbree en allerlei soorten hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .