Ga naar inhoud

schijnzwanger? puberen? ziek?


angelawitkamp

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zit regelmatig op het forum te zoeken naar het antwoord op mijn vragen en vind eigenlijk altijd wat ik zoek. Deze keer kan ik het echter niet vinden.

Wij hebben een voedster van 1,5 jaar oud. Het is een binnenkonijn dat in de woonkamer mag rondlopen als wij thuis zijn. Ze loopt er elke dag een paar uur uit. Sinds ze maandag een schoon hok heeft gekregen doet ze erg vreemd. Ze loopt door de hele woonkamer met stro in haar bek en legt het onder de bank neer (dit is haar favo slaapspot) of geeft het aan ons. Tevens heeft ze nu alle bodembedekking in haar hok (stro, houtkorrels en kranten) compleet overhoop gehaald. Ze eet en drinkt nog steeds goed en is erg actief en poept ook nog steeds. We zijn wel gewend dat ze de kranten in haar hok een beetje overhoopt haalt maar dit is wel heel erg. Ik heb haar ook nog nooit met stro zien rondlopen. Wat kan het zijn? Ze is niet bij een ram in de buurt geweest dus ze is iig niet zwanger?

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.

Angela

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt mij inderdaad als schijnzwanger in de oren.

Het is voorjaar en veel konijnen krijgen nu last van hun hormonen.

Mijn konijn betrapte ik vanochtend ook met een nestje in haar hok.

Je kunt haar het beste gewoon haar gang laten gaan. Na een paar dagen is het meestal over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .