Ga naar inhoud

Mijn konijn heeft scheur in pootje


vivianpolhout

Aanbevolen berichten

hallo,

vanavond ( ik heb een teddy widder konijntje ) heb ik bambi geschoren.. dit is dacht ik de meest veilige manier

ik heb een speciale dierentrimmer..

mijn konijntje is een beetje een vies figuurtje en wast zich niet zo graag..

zijn broertje overigens wel en heb daarom ook veel minder problemen met zijn broertje (bas dan met bambi)

ik zag dat hij klitjes had (gedeeltelijke vervilting op zijn pootje)

ik twijfel geen moment en begin het maar weg te scheren want kammen en borstelen heeft dan toch geen zin meer.

alleen ging het mis.. ik ging zo zijn huid bij zijn nageltje in iets daaronder nog..

nu kijk ik precies op zijn botje. helaas is het bekend bij konijnen dat hechten of krammetjes niet veel zin hebben en zeker niet op deze tere plekken.

dus tja wat nu... hoe moet ik zijn wondje nu beetje schoonhouden?

iemand tips?

hij heeft overigens al eerder een plekje gehad achter op zijn pootje.. dit is nog wel met krammetje vast gezet..

maar hij kon toen moeilijk lopen..

nu loopt hij gewoon rond..

groetjes

vivian

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft dunne pootjes.

en aangezien het echt op een rot plek zit (onderkant van de poot net onder de nagel)

ik denk niet dat het op alle plekken geen nut heeft..

maar wel op de kleine en tere plekjes..

dit heeft een konijn overigens veel.

ze zijn wel bijde gecastreerd het zijn 2 jongetjes dus ja je moet wat! wil je dit goed laten gaan.

ik kijk het vannacht aan.. en als het morgen het zelfde is als nu, haal ik mijn moeder over voor een dierenarts.

ik woon in barneveld en mijn dierenarts heeft totaal geen evaringen met konijnen! zo haalde hij de vorige keer krammetjes bij bambi eruit en liet hij er 1tje zitten dat beest heeft een maand lang rond gelopen met een oud krammetje..

toen die ingeeint werd hebben ze hem er alsnog uitgehaald..

ik heb ook gewoon slechte evaringen met een dierenarts op gebied van mijn konijntjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .