Ga naar inhoud

konijn maakt erg raar geluid, bijna als een cavia


dinges

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

ik heb een vraag over 1 van mijn konijnen

ik heb nu 2 jaar 2 konijnen, van ongeveer dezelfde leeftijd, beiden vrouwtjes

1 had ik al, samen met een cavia en de ander heeft mijn broer gevonden en heb ze gekoppeld en ging meteen goed

het was vanaf het begin duidelijk dat mijn eigen konijn, macho de dominante was dus het was al gauw koek en ei

nu heeft het gevonden konijn, grijsje altijd wel zachtjes van die geluiden gemaakt, maar vandaag was het heel erg, macho zat er weer een beetje achteraan, soms is het ook wel andersom en hoorde grijsje weer dat geluid maken, ik dacht dat ie het toch echt niet zo leuk vond en pakte hem even bij mij om te knuffelen, maar toen maakte ie dat geluid nog veel harder, op een gegeven moment was ie wel gekalmeerd en heb ik hem weer bij macho gezet, toen ik hem nog even wilde aaien maakte die weer dat geluid en ging het nachthok in

ik heb konijnen gehad die 'zoemden' en 'bromden', maar dit heb ik nog nooit gehoord, klinkt een beetje zoals een cavia soms doet, maar dan bedoel ik niet het echte piepen maar een ander geluid wat ze soms maken, erg moeilijk uit te leggen, en grijsje heeft dit altijd wel gedaan, maar niet zo hard als vandaag dus ik weet ook niet wat het betekend, heb hier al een beetje gekeken wat gedrag is bij pijn maar kan dit er ook niet uithalen en vraag me af wat dit dan betekend\

hoop dat iemand raad weet

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uh is het een soort kreunpiepje? Mijn Miep maakt een piepkreungeluidje als ze drinkt, als ze zichzelf verzorgd en soms ook zomaar...

Ik ben bij de DA geweest om medische oorzaken uit te sluiten....conclusie: neus etc... is wel smalletjes dus het kan zijn dat dit het geluid iets veroorzaakt, geen klachten verder... geen oorzaak voor pijn... PIEPKONT volgens de DA! is overigens een kk DA hoor ;) zegt tegen Miep: ben jij zo'n piepkont?

Dus voor de zekerheid medische oorzaak uitsluiten?! en anders welkom bij de PIEPclub!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Dolly van mij lekker languit ligt en begint te dutten, maakt ze ook een soort cavia-piep-geluid.

Het is alsof ze dan droomt.

Ik weet niet zo goed, uit jou verhaal, of jou konijn dit doet uit plezier of boosheid.

Omdat je vertelt dat het harder werd wanneer je haar had opgepakt.

Denk dat je de rest van het gedrag van het konijntje moet bekijken op dat moment.

Wilde hij wegkomen? Dan was het misschien boosheid.

Bleef hij lekker liggen? Dan was het misschien plezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .