Ga naar inhoud

Castratie vraag


sophie

Aanbevolen berichten

Ik heb ook niets specifieks gemerkt aan mijn rammetje. Was er iets gebeurd dan? :P

Sterker nog, hij is veel gelukkiger geworden omdat hij daarna een vriendinnetje mocht uitkiezen. Hij was erg boos en gefrustreerd omdat hij dat in zijn leven miste. Logisch natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn rammetje is ook niet veranderd of sloom of traag geworden door de castratie.

Waar hij wel door is veranderd is dat hij een vriendinnetje heeft gekregen, maar dat in positieve zin.

Hij is sindsdien helemaal gelukkig. Hij was daarvoor vaak boos en gefrustreerd, ging dan het behang eraf knagen of andere dingen doen waar wij niet blij mee waren. Sinds hij een vriendinnetje heeft is dat gelukkig helemaal over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat Binky wel rustiger is geworden na het castreren maar ik moet eerlijk zeggen dat al mijn dieren wel rustig zijn hier in huis. Dat komt waarschijnlijk omdat wij zelf ook rustig zijn en niet druk. ;) Ik zou graag willen dat Binky wat actiever werd want dat is goed voor zijn darmpjes. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baldr is nog hetzelfde konijn als voorheen, hij is nog een grotere opdonder dan in zijn puberteit :P. Cooper heb ik niet voor zijn castratie meegemaakt, maar volgens mij kan Dollie beamen dat ook Cooper geen spat verandert is. Hij maakt dagelijks zijn binkies en is een heel druk en vrolijk konijn. Dus mijn beide rammen zijn niet sloom of saai geworden na castratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik merkte bij mijn vorige konijnen wel dat ze wat rustiger werden. Misschien had dat ok te maken met dat ze na de castratie 2 weken apart zaten en daarna weer bij hun vrouwtje mochten. Alhoewel, ze zaten in hetzelfde hij met een schotje ertussen met gaatjes erin zodat ze elkaar wel konden ruiken en ze werden ook iedere keer van kant gewisseld zodat ze in elkaars geur zaten dus dominantie van het vrouwtje om haar hok te beschermen lijkt me sterk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .