Ga naar inhoud

Jong konijn handmatig gevoed...


Jimmy

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn vriendin haar huisgenoot heeft een konijnen hol gevonden waar een laag water in stond. Hier bevonden zich 6 konijntjes in waarvan er 3 al dood waren. Ze heeft 1 van de 3 nog levende konijntjes mee naar huis genomen de andere 2 hebben haar collega's mee genomen.

photo0029yq4.th.jpg

Nu het probleem. Op advies van de dierenambulance hebben ze met een spuitje melk gegeven en beschuit opgelost in water.

We kunnen nergens op internet vinden wat de juiste voeding voor jonge konijnen is die met de hand gevoed worden.

Het konijntje weegt op dit moment 125 gram. Oren staan al iets overeind wij vermoeden dat het konijn tussen de 2 en 3 weken is.

Wie kan ons adviseren wat we het beste kunnen geven kwa voeding...

Groet,

Jimmy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst waarom hebben jullie de 3 nog resterende konijntjes van elkaar gescheiden?

Ze hebben al een hoop stress meegemaakt en door ze te scheiden neem je ze ook nog eens elkaar steun weg.

overleg met de dierenarts over het feit dat ze in een ingeregend hol hebben gelegen.

Ze kunnen namelijk water in de oren hebben gekregen en door zo nat te worden ook een koudje hebben gevat.

Hou daarnaast goed de keutels in de gaten.

Mijn advies, zelfs op deze leeftijd nog jongen met de hand op willen voeden is erg moeilijk.

Kijk daarom waar de dichtsbijzijnde opvang zit en bel ze op.

Zij hebben de kundigheid en als het goed is ook de juiste melk in huis.

Weet dat als je ze zelf op wil voeden dat je voorbereid moet zijn op een teleurstelling.

Sterfte onder flessen konijntjes is groot, zeker als ze door iemand zonder enige ervaring geflest worden.

Ik denk dat dit konijntje overigens eerder 2 weken is dan 3 weken gezien het gewicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil je ze groot krijgen kun je ze beter naar een ervaren persoon brengen die ze groot kan brengen.je kunt mij een bericht sturen via mijn profiel.Waat wonen jullie??? de moeder moet ook daar in de buurt zijn.Het is toch niet in santpoort gevonden toevallig waar allemaal tamme konijnen los lopen.die worden van de week gevangen.laat maar even wat horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .