Ga naar inhoud

kosten castratie konijn


manon24

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

de titel zegt het zoal wat:yes:,

ik vraag me eigenlijk af hoeveel het jullie ongeveer heeft gekost om je konijn te castreren.

Flappie krijgt deze zomer een vriendinnetje en ik zou hem dus willen laten castreren. ik heb gebeld naar mijn da en zij vraagt er 100euro voor, ik vind dat persoonlijk wel veel.

nu ja hij moet sowieso gecastreerd worden maar als jullie aangeven dat dat wel wat duur is zou ik misschien eens gaan polsen bij andere dierenartsen.

DUS hoeveel heeft het jullie gekost:mdr:?

oja ik woon in Belgie ik weet niet of de da kosten sterk verschillen in vergelijking met Nederland?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier was het ongeveer rond de 55 euro. De prijzen verschillen tussen de 50 en de 70 euro.

100 euro is inderdaad een beetje veel. Weet je dierenarts dat het om een ram gaat? 100 euro is eerder het bedrag dat gevraagd wordt voor een voedster, omdat dit een veel zwaardere en duurdere operatie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn DA kost de castratie van een ram 50 euro en van een voedster 100.

En mijn DA is konijnkundig.

Als ik jou was zou ik even op de lijst op BB kijken welke dierenarts konijnkundig is en daar dan even naar bellen. Dikke kans dat je ergens goedkoper uit bent dan 100 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier in BE voor voedsters al prijzen gehoord tot rond de 250 euro.

Voor rammen ben je hier zelden minder dan 50 euro kwijt. Ik denk dat ik zelf ong. 70 euro heb betaald.

Ik weet niet waar je ergens in BE woont, maar mss is er een BB'er die in de buurt woont en weet wat zijn DA ongeveer voor castratie vroeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar woon je precies? Wij hebben een dierenarts in Bazel en zij vraagt 60 euro. Let op met dierenartsen hier in België, de meesten castreren konijnen niet veilig, focus je dus zeker niet enkel op prijzen maar vooral op wat ze doen.

Gasanaesthesie is eerder aan te raden bij konijnen, vraag pijnstilling, laat je konijn niet vasten, laat hem de eerste nacht binnen overnachten, hou hem enkele dagen op handdoeken, ... dat zijn zo enkele tips om een castratie zo veilig mogelijk te laten verlopen. Als een dierenarts beweert dat je jouw konijn van de avond voordien of de ochtend zelf geen eten meer mag geven, dan kan je zeker zijn dat je bij die dierenarts beter niet gaat.

Wijzelf laten ook castraties doen, de mensen komen dan hun konijntje brengen en halen het na twee dagen weer op, dan heb je niet hoef je dus eigenlijk bijna niks meer te doen. In feite stelt die nazorg bij een castratie niet veel voor maar als er natuurlijk iets misgaat is het belangrijk dat dat op tijd wordt opgemerkt en goed wordt opgevangen.

Onze dierenarts heeft intussen van ons al meer dan 1000 konijnen gecastreerd, van de opvang zelf of van mensen die via ons laten castreren, en tot nu toe hebben we één konijntje verloren dat achteraf een heel klein hartje bleek te hebben.

Dierenartsen die jou dus zeggen dat 90 of 95% de operatie overleeft, kan je waarschijnlijk niet goed genoeg vertrouwen.

Mocht je niet zo ver van Beveren wonen (of mocht je ver willen rijden) en je wil de castratie via ons laten doen, dan laat je dat wel best even weten op hetknabbelthuisje@hotmail.com want ik kom niet zo vaak op het forum ;).

In elk geval, véél succes gewenst en ook met het zoeken naar een vriendinnetje kan ik jou altijd helpen, op onze site kan je ook veel info vinden omtrent verzorging ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik woon in Gent,

ik ben al naar 2 da geweest in Gent. de eerste om mijn konijn na te laten kijken toen ik hem juist had en toen had ik ook al geinformeerd naar castratie de man zei dat ik hem van de avond ervoor tot de ochtend niets meer mocht laten eten enkel water mocht nu had ik me al geinformeerd op bunnybunch en wist dat dit niet klopte en bij hem ben ik ook niet teruggekeerd:p. de 2e da gaf al een betere indruk en gaf ook juiste informatie over de castratie maar dat is dan weer heel duur bij haar.

@knabbelthuisje ik was sowieso waarschijnlijk van plan om bij jullie te komen voor het koppelen van flappie:love:, Beveren is niet zo ver van Gent en dan kan ik wel vervoer regelen. ik zal er dan eens over nadenken om flappie bij jullie te laten castreren want daar moet ik dan ook vervoer voor weten te regelen :P (ik ben al 20 maar nog steeds geen rijbewijs!)

btw ik weet niet of je het je herinnerd maar ik was degene die naar jullie 2 weken een mailtje had gestuurd over een verwaarloosd konijntje in een asiel in Evergem dat jullie dan zijn gaan ophalen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm...Gent. Ik woon zelf sinds een week in Gent, maar ken hier nog niet zoveel DA'en.

Wel een hele goede in Zwijnaarde (ging er zelf ook erg vaak naartoe toen ik nog in Antwerpen woonde), maar ze is ook niet echt goedkoop...wel héél konijnkundig. Namelijk Inge Thas. Haar prijs voor castratie ken ik niet vanbuiten.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben in Gent zelf al naar 2 da gegaan, er is er nog 1 dat ik ga contacteren (ook uit gent) en wat info vragen over hoe zij het aanpakt en hoeveel ze aanrekent.

het is niet dat ik op zoek ga naar de goedkoopste da, hij moet ook konijnkundig zijn maar als er zoveel verschillen zijn in prijs kijk ik graag eerst wat rond:p

ja ik heb al over haar gehoord, ze zou heel konijnkundig zijn maar wel duur nu ja het probleem is ook een beetje de afstand, niet dat ik het er niet voor over heb maar ik moet dan wel iemand vinden die wil rijden:mdr: ik zal denk ik ook eens met haar contact opnemen je weet maar nooit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk door ervaringen die mensen met konijnen daar opdoen

oke , dan vind ik hem konijnkundig , hij zei overigens dat er maar 3 dierenartsen in nederland zijn die een oorinfuus kunnen aanleggen bij konijnen , de dichtsbijzijnde bij mij in de buurt zit in Driebergen , die zijn dan dus konijnkundig plus lijkt mij .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .