Ga naar inhoud

niezen of hoesten ?


Lia

Aanbevolen berichten

Soms hoor ik mijn konijnen wel eens een vreemd geluid maken, het is gelukkig niet contineu. Bij Anouk is het vooral als ze met haar neus in de hooi duwd of de verkruimelde hooi wat je later tegen komt als ze met haar neusje daarin gaat niest ze ook. Tenminste dat is toch niezen?? ik ken de geluid niet na doen.

Maar vandaag zat Pluisje boven op zijn kooi en niesde/hoeste hij 3x achter elkaar. is het heel normaal dat konijnen net als wij aantal keren niezen en daarna niet meer?? of is het gelijk een serieuse zaak als je dit hoort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tijger van mij niest ook wel eens hoor als er iets kriebels aan zn neus ofzo

Je moet zoiezo even in de gaten houden of hun neusjes schoon zijn.

ik denk alleen niet dat nijnen kunnen hoesten hihi omdat dat in je titel staat.niesen klinkt echt of ze in een keer heel hard door hun neus ademen (als ik er niet naast zit nu)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een soort van brom geluid vandaar dat ook hoesten erbij zette.

maar als ze niet kunnen hoesten dan zou het wel niezen zijn.

Hun oogjes zijn schoon, neusje is schoon. eten goed.

Ik merk wel dat de oogjes van Pluisje weer rood zijn, ik had houtkorrels geprobeerd en ging het goed met zijn oogjes, maar de zak was op en wou ermee stoppen want als hij straks met anouk samen mag wonen eet zij alles op en dat mag niet. Dus ik gaf weer zaagsels om te kijken hoe hij erop reageert en is dus weer rood. Dus direct eruit gehaald en beukensnippers erin gedaan en nu in de hoop dat het weg zakt. Als hij geholpen word vraag ik of ze ook gelijk naar zijn kiesjes willen kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien kan hij niet tegen zaagsel door het stof ofzo

hoe bedoel je opeten eet ze die houtkorrels?? volgens mij kan dat niet echt kwaad hoor ik zou dat er zelf eerder indoen dan beukenhoutsnippers die zijn heel scherp en prikken vaak als ze verkeerd liggen in de voetjes of buikjes als ze liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet inderdaad goed in het oog houden of het neusje schoon blijft. Mijn Vent niesde ook heel vaak en bleek dat zijn neusje nat was. Dan moet je wel even naar de DA, want dan heb je te maken met snot. Maar zolang het niet te vaak gebeurt en het neusje proper blijft is er niet veel aan de hand denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn neusje is mooi schoon.

Beukensnippers geef ik ook aan mijn muizen en die zijn een stuk gevoeliger.

Als de nijntjes boven spelen dan ligt er ook beukensnippers in hun wc en ik merk dat er helemaal niks aan de hand is, anouk graaft er zelfs in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

1x in de 3 agen is nogal weinig !

Zal ik je eens wat vertellen ons konijn Polle niest heel vaak. En hij had ook een vieze neus met snot ! Sinds we hem hebben. Dat is bijna 3 weken al ! We zijn er mee naar de da geweest en we kregen er antibiotica voor ! Dat met je hem 's ochtends en 's avonds geven. Het helpt al heel goed maar die van ons nieste wel 100 keer op een dag ! Dus je hoeft je geen zorgen te maken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik vroeg mij dit af want dit is ook de 1ste keer dat ik konijnen heb.

Ik heb bv ook muizen al een aantal jaartjes en als die wat hebben weet ik vrij snel wat het kan zijn. Dit komt puur door ervaring

Vandaar dat ik het ff vroeg ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat had ik met Punk ook toen ze 2 maanden oud was had ze een snotneus en niezen... aan 1 stuk door, dus ben ik meteen naar de dierenarts gegaan en toen moest ik ook anti bioticum geven 3 keer per dag, en moest ik regelmatig terug komen om de longen te laten luisteren omdat ze bang waren dat het daar misschien naar toe zou slaan...

Gelukkig heeft dat bij Punk goed geholpen en is ze weer helemaal gezond

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, maar dat weet ik het dat af en toe niet erg is.

Vandaag zag ik dat de oog van anouk raande, dus schoongemaakt en zag dat er een vuiltje in zat maar hielt het wel in de gaten en is nu niks meer aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .