Ga naar inhoud

2 zieke nijntjes of is dit normaal?


rakkerenkobus

Aanbevolen berichten

Hallo,

'k Lig er ff wakker van, vandaar de tijd ;)

Mijn konijnen, Rakker en Kobus, beide rammen (zitten in hetzelfde hok, maar deze is gewoon in 2 stukken verdeeld met gaas en hout :)), zijn op de nacht van maandag op dinsdag ontsnapt, ik denk eigenlijk zelf maandagavond, maar toen hebben ze gevochten (liggen overal in de tuin haren van Kobus) en ja, toen was het gras nogal nat.

Nou hadden ze vandaag keuteltjes die toch een stuk kleiner zijn... en zwarter.

Ze eten véél minder hooi; normaal eten ze hun hooiruif ongeveer anderhalf x per dag leeg, nu hebben ze hem per dag ongeveer een kwart leeg.

Ik dacht zelf dat het zou komen door het natte gras, daardoor had Rakker het een keertje eerder gehad en de volgende dag niks aan de hand, maar omdat ze nu ook ontsnapt waren konden ze dus ook vanálles hebben gegeten; we hebben een volgensmij inmiddels dode rabarberplant (kunnen ze normaal niet bij hoor ;)) en aan alle tuinranden groeit wel klimop, ook over de zijkant van sommige stukken gras, hier kunnen ze normaal dus ook niet bij.

Nouja, na wat hier rond hebben gelezen dacht ik meer aan een verstopping, op zich eten ze qua groente ook slechter; ze krijgen normaal en plak broccoli, klein beetje wortel, en soms nog wat andere dingen (en met soms bedoel ik niet de ene dag wel en de andere niet, dan bedoel ik af en toe hebben we wortelloof; dit eten ze dan over langere tijd op, natuurlijk wel opbouwen :)) maar hier hadden ze beide niet zoveel zin in...

Hun buik vind ik zelf wel wat harder voelen, maar misschien ligt dat gewoon aan mij... let eigenlijk nooit zo op hoe hard/zacht dat normaal voelt :(

Nou wil mijn vader niet naar de dierenarts, vindt hij te overdreven en het kost allemaal maar weer geld... ja, maarja, jij gaat toch ook naar de dokter als je ziek bent?

Nouja, ananassap zou helpen en kruiden zouden hun eetlust moeten opwekken, en natte donkergroene bladgroentes zouden ook goed zijn (dat nat is btw dat ze vocht binnenkrijgen, hoeveel ze drinken kan ik niet precies zeggen want onze flessen lekken zoals gewoonlijk, maar ik denk niet veel tot niks, heb ze beide niet zien drinken of horen drinken...)

Maar wij naar de supermarkt gegaan, een verse ananas, rucola, wortels met wortelloof (wortels voor ons, loof voor hen :)) en koriander gekocht.

Ananas vinden ze níét lekker en dat lieten ze weten ook. Ananassap drinken; vergeet het maar!

Heb mn hand een paar keer nat gemaakt met het sap en dit Rakker op laten likken.... De helft ernaast en superlangzaam, dat kan beter.

Paar ss brokjes eringelegd, dan komt dat sap er dus een beetje in en dit vond meneer wel lekker :)

Hier ben ik een poosje mee doorgegaan, hij heeft zo'n 15-20 ananasbrokjes op.

Kobus die hapte, kauwde en slikte wel braaf als je wat voor zijn neus hield, gelukkig :)

Rucola en wortelloof aten ze zelf wel op, behalve wat er onder de ananas lag xD

Koriander vonden ze ook lekker, maar ik merkte niet echt verschil, komt dat nog?

Na dit volgensmij onwijs lange verhaal is mijn vraag: wat denken jullie, toch maar even flink zeuren om naar de dierenarts te gaan of is dit morgen (ehm, straks bedoel ik ;)) gewoon over?

Wat kan ik doen om ze te helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .