Ga naar inhoud

Klopt dit??


Vaantje

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de reactie's.

Ik zal hier is kijken met de dwergen. Ik ga het afwegen op ongeveer 35gram per konijn om te kijken hoe ze het gaan doen.

Ik ga als ik het zo zie nu dus minder geven dan normaal. Voorheen kregen ze dus eigenlijk ook veel te veel. (hadden ook een ander voermerk toen)

Ik zet hier ook alles klaar voor degene die het overneemt als ik weg moet. Is wel zo handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist de dwergen toch even gewogen. Ze hebben het formaat van een dwerg maar wegen 3875 gram en 3660 gram. Meer dan ik dacht. Ze zijn niet te dik.

Hfst maakt onderscheid tussen dwerg-kleine rassen, middenrassen en grote rassen. Helaas staat er geen gewicht bij. Bij sommige voerzakken zie je nog wel eens dat er het volgende aan word gegeven: minder dan 1.5 kg zoveel gram per dag, 1,5 tot 2,5 kg zoveel gram per dag etc.

Kan ik dan de dwerg en kleine rassen aanhouden of moet ik kijken bij de middenrassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de konijnen toevallig in een bakje op de weegschaal gewogen en hierbij het bakje ook mee gewogen? Kan me niet voorstellen dat een echte dwerg konijn zo veel weegt zonder overgewicht..

Ik heb het bakje op de weegschaal gezet, weegschaal op 0 gezet en toen het konijntje er ingezet. Weegschaal geeft dan echt 3875 en 3660 gram aan.

Ik zit net je foto's te bekijken, maar volgens mij heb je geen dwergen ;)

attachment.php?attachmentid=24764&d=1278537205

Als hun gewicht idd 3875 gram en 3660 gram zijn, dan is dat bij elkaar 7,5 kilo. Mijn nijnen zijn 4,4 kilo en krijgen 70 gram, dus zou ik persoonlijk beginnen met in totaal 120 gram per dag voor beide konijnen samen.

De konijnen op deze foto zijn Vlaamse Reus x Californian's en zijn rond de 8 kg. Van de 2 nijnen waar ik het over heb heb ik hier momenteel geen foto's van op staan. Vanavond als ik thuis ben zal ik de foto's erop zetten. (zit momenteel op mn werk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht al, hoe kun je dat formaat konijn nou 'dwerg' noemen :mdr: :mdr: Maar 3875 en 3660 gram is nog steeds geen dwerg hoor, dat is toch 3.8 en 3.6 kg? Of staat je weegschaal per ongeluk op lbs ipv kg?:$

aangepast door Miffy1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht al, hoe kun je dat formaat konijn nou 'dwerg' noemen :mdr: :mdr: Maar 3875 en 3660 gram is nog steeds geen dwerg hoor, dat is toch 3.8 en 3.6 kg? Of staat je weegschaal per ongeluk op lbs ipv kg?:$

Dat is inderdaad 3.6 kg en 3.8 kg. Weegschaal geeft echt kg aan :)

Via deze link zien jullie Bacardi en Mojito van begenoemd gewicht http://www.bunnybunch.nl/community/album.php?albumid=5695

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat trouwens zaagsel? Als ik je een tip mag geven: gebruik stro en aubiose/hennepvezels/hemparade. Dat is gezonder voor ze ;)

Ik weet dat je me respectloos vind maar mijn broertje heeft dat allemaal geschreven...ik niet.

Maar zijn beukensnipper wel goed???

En nog over dat Kenner voer, is dit Kenner voer wel goed???

http://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&source=promofolder_nl%2Fn_boerbo%2Factive%2F%2Fn_boerbo013n0000035.jpg&width=275

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat je me respectloos vind maar mijn broertje heeft dat allemaal geschreven...ik niet.

Maar zijn beukensnipper wel goed???

En nog over dat Kenner voer, is dit Kenner voer wel goed???

http://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&source=promofolder_nl%2Fn_boerbo%2Factive%2F%2Fn_boerbo013n0000035.jpg&width=275

Sry, maar kan me niet herinneren dat ik iemand respectloos genoemd heb ;)

Beukensnippers zijn prima.

Die kennervoer is beter als het roze label, maar ik ben meer fan van Hope Farm Super Trio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grote witte konijnen van de foto met het groene hok krijgen ook Kenner korrel met de gele label. Hier doen zij het goed op.

Kenner met de roze label is prima voor jonge konijnen van 3 tot 8 a 12 weken. Hier zit namelijk een preventieve middel in tegen coccidiose. Wanneer je dat continu blijft geven kunnen zij geen weerstand opmaken wanneer zij daadwerkelijk coccidiose krijgen.

Mijn kleine witte konijnen die krijgen sinds een week hfst en zij doen het daar goed op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grote witte konijnen van de foto met het groene hok krijgen ook Kenner korrel met de gele label. Hier doen zij het goed op.

Kenner met de roze label is prima voor jonge konijnen van 3 tot 8 a 12 weken. Hier zit namelijk een preventieve middel in tegen coccidiose. Wanneer je dat continu blijft geven kunnen zij geen weerstand opmaken wanneer zij daadwerkelijk coccidiose krijgen.

Mijn kleine witte konijnen die krijgen sinds een week hfst en zij doen het daar goed op.

Waarom zou je jonge, gezonde konijnen antibiotica geven? Het is bekend dat antibiotica een slechte invloed heeft op de darmen. Laten konijnen nu extra gevoelig op hun darmen zijn en dan vooral de jonge konijntjes die van voeding veranderen...

Daarbij creeer je de mogelijkheid om de ziekte inmuun te laten worden voor de antibiotica waardoor het in de toekomst niet meer helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .