Ga naar inhoud

Naar de dierenarts met Bibi en Lola


brenda

Aanbevolen berichten

Ineens is het er .... Natte neus !

Alleen Lola tot nu toe en ik hoop ook dat zij de enige blijft...

Voor de zekerheid (en steun) gaat bibi ook mee. Ik hoop dat het meevalt met m'n lieverd . Ze eet drink poept en piest goed en is aktief zat ! Maar toch maar even langs gaan. Ik hoop dat het meevalt anders heb ik een probleem met 7 rakkers pfffff

Over een uur zullen we het weten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja snot allebei ..... Thuis moest ik zelf de andere 3 ook goed bekijken want bij direct contact is dit natuurlijk besmettelijk. Nou en direct contact hebben ze 24/7 thuis de rest dus op de keukentafel. Rosie haar oog weer wat snoepig en rood en ook teveel vocht rond de neus ( was niet goed te zien door al dr haren) Sjakie ook rode ogen en Peach eigenlijk de minste symptomen. Toch de overige drie ook meteen behandeld want dat zit er geheid aan te komen de beginselen zijn er al. En zo hoef ik ze niet allemaal uit elkaar te halen. Besmetting is al geschied, gelukkig puk en Megan niet ( die zitten wat verder op maar ook doe zal ik blijven controleren)

Bibi en Lola hebben bij DA injectie gekregen en vloeistof wat bij alle 2x daags in bekje gespoten moet . Viel erg mee zonder teveel strubbelingen.

Al met al hoop ik dat ik op tijd ben om dit toch wel hardnekkige virus onder controle te krijgen. En mijn DA raade ook zeker aan ALLE konijnen te enten, wat ze dus niet allemaal zijn ( Sjakie en Peach en Rosie wel vandaar die ook minder symptomen dan bibi en Lola) die gaan dus als alles gezond is ook prikkie krijgen zsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

nou we zijn nu toch wel een dag of wat verder en alle 5 de konijnen behandeld.

nu kom ik net van buiten en omdat het 'redelijk' kwa temp was heb ik even lekker bij ze gezeten.

ik maak mij toch NOG wat zorgen om Lola die ook de meeste snot klachten had.....

haar neusje is nog 'iets' vochtig niet heel benoemens waardig en ze niest al een week niet meer.

Dat was vrijwel direct over na de eerste behandeling met Doxoral aqua drops.

maar omdat het hier s'avond heel stil is en ik dus in alle rust naar ze kon kijken EN luisteren. vond ik haar toch nog wat gorchelen heel zachtjes welliswaar maar toch een teken dat zij niet geheel genezen is.....;(

omdat ze nu pas drie dagen van de medicijnen af is en ik toch wat EXTRA aangeschaft had heb ik toch besloten hier meteen nog met haar hiermee door te gaan.

Haar ogen zijn gelukkig niet rood meer en haar oren zijn warm maar niet 'heet' (wat zij wel had)

Ik heb meteen de dierenarts gebeld maar helaas (ik kreeg zijn vrouw aan e tel. en die vertelde mij dat hij is weggeroepen voor SPOED hij is ook veearts. ik mocht hem bellen als er spoed bij was......maar ja dat is het natuurlijk niet)

morgen dus maar even bellen

Gelukkig eet poept plast ze goed en is ze levendig zat maar dat lichte gorchelende geluid vind ik niet ok het is een beetje brommend/ gorchelend.

Pffffff PLEACE laat mij niet 'weer' met alle 5 in de 'problemen' komen en zeker niet omdat ik AS weekeind een weekeindje WEG geboekt heb staan waar de kinderen en wij erg naar uit kijken, en ik wil de oppas niet met NOG meer zorg dan het voeren enz van 7 hupsels opzadelen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb contact gehad met DA en die zei ook even doorzetten met aqua drops omdat dit toch snel aansloeg maar mis net even te kort behandeld , volgende week zou ik weer even contacten om te zien of dit nu over is ( toch mijn konijnen oppas lief aan kijken , gelukkig laat Lola dit heel goed toe en ze lijkt het lekker te vinden) wel vertelde hij dat als er toch snot komt / niest haar direct apart te zetten ( dat hoop ik niet want ze voelt zich zo happy met haar familie ) en zeker de andere goed in de gaten houden ! Nou die doen het prima ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .