Ga naar inhoud

Bunny eet niet en verstopt zich! Maak me zorgen..


Esther20

Aanbevolen berichten

Heey allemaal,

Vanmorgen aangekomen bij het hok leek er in eerste instantie niks aan de hand. Voer neer gezet en bugs ging er gelijk op af. Normaal is Bunny de eerste dus ik heb gelijk gekeken waar ze was.

Ze zat een beetje in een gedoken in het nachthok. Heb haar een snoepje aangeboden en deze wou ze wel hebben. Helaas de wortel en de bokjes die daarop volgde wou ze niet. Ik haalde haar uit het hok om haar voor het voer neer te zetten maar ze rende gelijk terug het nachthok in.

Ze heeft gister avond rond 9 uur nog een bak SS en vers hooi gegeten. Ook heb ik lekker nieuw sto in het hok gedaan. Toen was er niks met der aan de hand. Erg levendig en super neiuwschierig!

Ik maak me heel erg zorgen en ik weet dat iedereen gaat zeggen dat ik naar de dierenarts moet, en dat ga ik ook, ik moet alleen werken tot 6 vanavond! En kan dus de hele dag niet bij haar zijn.

Heb geregeld dat ik mijn middag pauze even naar huis kan. Als het dan goed mis ik kan ik misschien wel iemand regelen die met haar heen kan gaan.

Pff maak me zo´n zorgen!

Iemand enig idee wat er met haar kan zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou;

Vanmiddag aangekomen lag ze er voor dood bij, dus heb gelijk mijn buurvrouw gebeld en we zijn samen naar de dierenarts gegaan.

Daar aangekomen:

- onderkoeld

- ruis in de ademhaling

- infectie?

- kramp in de darmen?

Ze heeft 3 spuiten gekregen

Twee daarvan heb ik onthouden. één voor de darmen tot rust te laten komen en één met antibiotica.

Mijn buurvrouw heeft de sleutel gehouden en is om het half uur bij haar wezen kijken. Ik moest helaas weer naar me werk.

Me buuf heeft een kruikje bij haar gelegd. Daar is ze lekker op gaan liggen.

Toen ik net thuis kwam had me vriend haar in een reismandje met bodembedekking op de bank gezet. Heb haar net twee spuitjes water gegeven. Zie het somber in. Haar kopje houd ze ook helemaal omhoog.

Heb ook geen keutel mogen ontdekken.

Ben er zo bang voor. Me meisje is nog maar 4, zou niet weten wat ik zonder haar moet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwangvoeding heb ik in huis, spuitje en baby voeding, kreeg ze de vorige keer ook en daar knapte ze wat van op..

Verder is er eigenlijk niks verandert. Haar temp. was hoger (37,3), maarja ze zit nou ook in huis met een kruik. Verder klonken haar longen hetzelfde en haar buik was ook goed. Geen gas en dergelijke. Verder heeft ze een laxeer middel gehad om toch eindelijk eens te gaan keutelen.

Dat haar kop omhoog ging kon ook door de spuiten komen. Ze had er drie in der nek gekregen vanmiddag.

Nu is het afwachten. Ze heeft tegen elk symptoom wat gekregen en meer kunnen we helaas niet doen.

Ik laat haar nou even tot rust komen en dan begin ik over een uurtje met dwangvoeren. Had al wel water door een spuitje heen gegeven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

37.3 is nog steeds ondertemperatuur, dus kruikje is goed.

Heeft ze pijnstilling gehad? Heb je ook medicatie mee gekregen?

Is je dierenarts konijndeskundig?

Nee, dierenarts is niet konijndeskundig, maar meer dan dit kan ik niet op kort termijn.

Ze heeft pijnstiller, antibiotica en darm ontspanner gekregen. Net heeft ze laxeer middel mee gekregen en heb zowaar en ini mini keuteltje gevonden. Alles beter dan niks.

Net 10 ml aan olvarit wortel papje naar binnen kunnen krijgen.

Strak nog eens 10 proberen en dan ga ik haar warm instoppen voor de nacht.

Ze mag lekker in een klein mandje in de keuken. Zal vannacht me wekker nog even zetten zodat ik bij haar kan kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh wat vervelend. Klinkt inderdaad niet goed.

Hoop dat ze het gaat redden. Heel veel succes met de verzorging.

Ik duim voor een goede afloop!

Wat misschien ook nog een ideetje is om de darmen wat te helpen:

Je kunt je konijn haar buikje masseren met je vingers. Toen mijn konijn last had van haar buik, vond ze dat erg prettig en het hielp ook om de keuteltjes op gang te brengen.

aangepast door Loesss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook al geprobeerd om haar wat lekkers te voeren? Banaan, of andere dingen die ze heerlijk vindt?

Op dit moment maakt het toch niet echt uit wat ze binnen krijgt, als ze maar wat binnen krijgt.

Bij mij begon mijn konijn ook pas later weer aan de biks. De banaan ging er als eerste weer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft totaal geen behoefte aan eten. Aangezien ze de nacht door moet komen in een reismandje met een kruik heeft ze niet veel ruimte. Heb 4 volle spuiten voer bij der naar binnen gekregen en merk dat haar darmen ermee bezig zijn. Ze is ook onrustig, veel verschuiven van zij en ze ligt languit, wat ze nooit doet. Mag dan wel haar buik masseren. Zal zo proberen een waterflesje aan het bakje vast te maken en heb hooi en een beetje biks in het bakje gedaan. Zo ook nog een beetje snoepjes. Die laat ze nooit liggen.

Ben heel erg bang voor wat ik morgen vroeg aantref. Al moet ik zeggen dat ze er vanavond beter uit zag dan vanmiddag. Ze heeft ook haar kop niet meer omhoog.

Hoop dat ik hier morgen goed nieuws neer kan zetten, maar ben er zelf bang voor :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen dwangvoeding hebt meegekregen, kun je dat ook van biks of beter van het stof van biks maken. Vooral van SS lukt dat goed.

Ik weet niet wat je verder in huis hebt. Appel, peterselie...

Er is dus geen oorzaak gevonden? Al zou er iets met de longen kunnen zijn dus...

Succes en sterkte!

Verder niks in huis, alleen wortel, wil ze niet. Morgen maar wat voor der halen. Wat is het beste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eten ze vaak nog andijvie, gras en paardebloem als ze verder niks meer willen. Witlof, peterselie en wortelloof is ook wel in trek dan.

Probeer nu anders nog wat te masseren als de darmen nu aan het werk zijn.

En kun je vannacht nog eens gaan kijken misschien? Nog een spuitje voer dan misschien.

En eventueel nog een keer Cisaral en Metocloral...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .