Ga naar inhoud

Medicijnen, zijn ze wel goed?


XxXAnashaXxX

Aanbevolen berichten

Hallo, allemaal,

Mijn konijn, Nijntje, heeft mijn moeder vanmiddag (ik ben ziek:beurk:) naar de da gebracht, want hij heeft last wan zijn oog en had schilfers op zijn rug, ik vermoede al dat het mijt as, en dat is ook zo...

Nu hebben we een middel tegen vlooien voor honden en katten onder de 2,5 kg, genaamd stronghold, en dan staat er tussen haakjes bij selamectin....

Dat moet ik 3 maanden, in het begin van de maand, leeg knijpen in zijn nek, maar hebben jullie ook nog tips hoe je het beste al die schilfers weg kan halen?

O, ja, en hij heeft ook nog staar, en omdat hij last van zijn oogje heeft, linker oog, heb ik Chlooramfenicol 1% + vit. A oogzalf (staat op de verpakking) dat moet ik 4 keer per dag in zijn oog smeren, maar hij is gevoelig bij dat oog, en mag ik ook niet aanraken, heeft iemand daar tips voor?

Verder wil ik ook graag weten of de medicijnen goed zijn, want ze zijn voor katten en honden!

Alvast bedankt!

Groetjes, Anasha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Stronghold mag ook bij konijnen gebruikt worden, dus dat is geen probleem. De schilfers zouden op zich vanzelf weg moeten gaan als je de stronghold hebt gebruikt. En inderdaad na 4 weken herhalen.

De oogzalf ken ik eerlijk gezegd niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is hoor. Misschien dat iemand anders het wel kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verdeling gaat op gewicht: bij konijnen en knaagdieren

Zwaarder dan 2,5 kg: pipet voor de volwassen kat (45 mg pipet).

Tussen 2,5 kg en 800 gram: pipet voor pup/kitten (15 mg pipet = 0,25 ml).

Voor dieren onder de 800 gram: gedeelte van pipet voor de pup/kitten (15 mg pipet = 0,25 ml)

Zie in de tabel hieronder voor de juiste dosering bij een bijzonder dier onder de 800 gram. Deze dosering is getest en werkzaam, maar vooral veilig bevonden om te gebruiken bij deze lichte dieren.

stronghold%20dosering.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .