Ga naar inhoud

E(e)t(en) jouw Konijn(en) alles in 1x op?


Daniellespring

Aanbevolen berichten

Het onderwerp zegt het al :D

Eet jou konijn of jullie konijnen alles wat ze krijgen in 1x op? Of verdelen ze het misschien over de dag?

Misschien leuk om onderscheid te maken in groenvoer, biks, hooi etc.??

Mijn konijnen laten hun brokjes gerust een paar uur staan nadat ze er wat van gegeten hebben, hun groenvoer

gaat vaak wel binnen een uur op en hooi verspreiden ze ook over de hele dag.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaan de brokken en het groenvoer in 1 keer op... het lijken wel uitgehongerde monsters als ik ze eten geen alhoewel ze meer dan genoeg krijgen hoor! Hooi dat ververs ik 3 keer per dag en is dan ook telkens op..

Mijn schoonbroer was 1 week op vakantie gegaan en ik vroeg wat ze met hun konijn hebben gedaan, wel ze hij gewoon brokken voor een week en 3 flesjes.. pff dat kan ik NOOIT doen.. dan zitten ze na 2 dagen zonder eten hier..

Hier zal het opvang zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer krijgen ze twee keer per dag. Meestal is dat binnen 10 minuten op, maar soms blijft er een restje liggen wat ze dan een uur later weer 'tegenkomen' en dan opeten.

Groenvoer krijgen ze in kleine hoeveelheden, dat gaat altijd direct op. Hooi vul ik bij zodra de ruif leegraakt, en dat tempo verschilt per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biks, groente, kruiden worden zo snel mogelijk in 1x op gemaakt. Ze krijgen altijd 1x per dag een bakje met hun volledige portie biks vermengd met kruiden.

Hooi krijgen ze 2x per dag en dit eten ze nooit op. Ze krijgen dus altijd meer als dat ze op kunnen. Ze beginnen wel gelijk te knabbelen.

Wilgen dingen beginnen ze ook direct enorm van te knabbelen, maar afhankelijk van de grootte kan het wel een hele dag of een paar dagen/weken duren voordat ze het op hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doerak krijgt zijn maaltijden verspreid over de dag. Zijn biks eerst, hier valt hij direct op aan en laat een paar over voor wat later op de dag. Dat later op de dag is voor zijn coma slaapje die rond 13:00 begint. 's Middags zit hij aan het hooi als hij honger heeft.

Tegen 18:00 krijgt hij een bak vol groente. De wortel en andijvie gaan schoon op, de witlof is voor tussen door. Hij wil dan ook graag rennen dus is niet de hele tijd in zijn hok. Af en toe hupt hij naar binnen om zijn buikje te vullen. Tegen 22:00 is de groente schotel weg en zit meneer aan het hooi. Rond bedtijd 22:45 krijgt hij nog een klein bakje verse kruiden. Dit hapje is weg binnen 3 minuten. De rest van de nacht zit hij weer aan het hooi.

Ohja...en tussentijds natuurlijk ook nog het nodige scheumwerk voor extra's, want je mag als nijn natuurlijk niets missen :he:

Als ik hem zijn groenvoer tegelijk met de biks geef (een keertje uitgeprobeerd omdat ik vanuit het werk weg moest en pas laat thuis zou zijn), eet meneertje dus alles gewoon op voor hij gaat slapen. Dat doen we dus niet meer.

aangepast door Wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef 3x per dag biks en wat gedroogde kruiden en dat gaat elke keer in 1x op.

Verse kruiden en wat groenvoer geef ik uit de hand en dat gaat dus ook in 1x op.

Hooi geef ik 3x per dag vers, maar ik geef altijd teveel, dus dat gaat niet op. Als er een soort op is (geef 4 verschillende soorten per dag, waarvan 2 soorten elke dag), dan vul ik het wel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biks krijgen ze 2x per dag en gaat in 1x op, groenvoer ook verdeeld over 2x en dat gaat meestal in 1x op soms blijft er wat liggen maar opgegeten wordt het altijd.

Hooi is er altijd en is eigenlijk nooit op, hier eten ze dan ook gewoon heel de dag van en ik vul het zowiezo 2x per dag aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt de biks direct helemaal opgegeten. Als er een stukje op een plek is gevallen waar hij niet bij kan dan doet hij alles om te proberen er toch bij te komen en hij controleert een antal keer verspreid over de dag of hij niet toch iets heeft laten liggen.

Nieuw hooi komt hij altijd snel op af, maar hij krijg zo veel dat hij het niet in één keer op kan. Als het op is dan vul ik het in principe ook direct bij, tenzij hij zoveel op de grond heeft laten vallen dat hij dat eerst moet opeten. Dat doet hij dan ook wel na enig treuzelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze vallen er letterlijk op aan. Groente, biks, het maakt niet uit wat ik neerzet, het is altijd binnen 2 minuten op.

Ik kan er eigenlijk op wachten: kan gelijk het lege bakje weer mee naar binnen nemen om het in de vaatwasser te zetten.

Hooi eten ze trouwens wel de hele dag door. Maar als ik vers hooi in het hok leg, dan vallen ze daar wel gelijk op aan. Alleen dat gaat niet in één keer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaat het voer niet op...

Ook niet verspreid over de dag...

Ik krijg nog het goede voer over een tijdje wanneer dit op is...

De groente gaat bij ons wel gelijk op, en hooi hebben ze even niet gegeten.

Ze gingen er alleen op zitten, maar als ik het tussen de groente en biks leg, gaat het wel op!

Geef je misschien teveel biks dan? want als het blijft liggen ............. Hier eten ze de biks zeer hongerig op en dan storten ze zich ook meteen daarna op het hooi en zo zie ik ze het liefst. :mdr:

Teveel biks eindigt hier in minder hooi eten dus daar moet je het evenwicht in vinden qua hoeveelheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biks gaan hier bijna in 1x op. Ze laten de helft 10 minuten liggen, gaan spelen en eten dan de 2e helft op.

Groente gaat in een keer op. En hooi... daar doen ze dan wat langer over, dat vullen we 's morgens en 's avonds.

Maar ik moet zeggen: het zijn gewoon echt vreetberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .