Ga naar inhoud

verkouden konijntje en iets waar we al een poosje over lopen te tobben...


IvonneBayleaf

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben al een poosje geleden bij Bunnybunch gaan snuffelen en steek een hoop weetjes op, bedankt!

Het konijntje op de foto is helaas niet meer die is in 2010 aan iets aan haar darmpjes overleden, het was zo'n schatje....jammer :(

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende...ik heb nu een konijnen koppeltje in de tuin staan..Bayleaf en Sjakie. Ze vinden het heerlijk samen buiten...vooral in de sneeuw. Vandaag is Sjakie begonnen met niezen..morgen wordt er verse Tijm en Echineaforce gehaald en hoop ik dat het snel over is. Is dit voldoende of moet ik meteen naar de DA?

En dan mijn tweede vraagje..al ongeveer anderhalf jaar heeft het vrouwtje Bayleaf een prut oogje..ik zat al heel snel met haar bij de DA (konijnenexpert ook). Na verschillende AB kuurtjes bleek dat het toch van haar kies (of kiezen) afkomstig is. nu moet ik eens in de ongeveer 8 wkn de kiesjes laten knippen/vijlen..maar het oogje blijft prut. Volgens de DA blijft dit zo tot de bewuste kies eruit is...maar eruit halen vindt zij geen optie omdat dit heel moeilijk schijnt te zijn bij konijntjes...als het oogje er erg onder gaat lijden zou die eruit kunnen zegt ze...ik vind dit zo luguber....heeft iemand hier ervaring mee....moet ik echt wachten totdat ze het oogje moet verliezen? ik hoop dat iemand een alternatief heeft..

groetjes Ivonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kiesje kan je best laten verwijderen als dat problemen blijft geven. Afgelopen donderdag ben ik bij de da geweest en voor mij was een mevrouw die bij haar konijn ook 2 kiezen had laten trekken.

Ga hiervoor wel naar een dierenarts die er ervaring mee heeft. Ik persoonlijk zou het zonde vinden om het oogje kapot te laten gaan door een rottige kies die vervelend doet. En als die te verwijderen is en daardoor het oogje te redden, zou ik de keuze wel weten. Maar je moet dit geheel zelf beslissen. Ik kan je wel Frank Verstappen aanraden om het te laten doen. Hij doet dit soort dingen regelmatig. Je zal je dan door je eigen dierenarts moeten laten doorsturen naar hem. Hij zit in Driebergen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ze eten veel hooi en eerlijk gezegd is hij gisteren pas begonnen met niesen, korte niesbuitjes..vandaag verse tijm gegeven...lust hij niet..vandaag lijkt het wel minder dus we wachten even af en geven vanaf morgen Echiniaforce druppeltjes( ik kon het vandaag niet halen). ik vond ook dat het wel lang duurde voordat de DA bij mijn andere konijn zag dat het een tand probleem was, maar eerlijk is eerlijk het waren hele kleine haakjes helemaal achterin het mondje..alleen worden de haakjes nu steeds groter..dank je voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, even een update..ik geef nu 5 dagen Echinaforce druppeltjes in het drinkwater en verse tijm. Hij niest nog steeds maar ik neem aan dat het even duurt voor homeopatische middelen aanslaan. hij eet, drinkt, speelt, keutelt nog steeds dus ga er vanuit dat we even geduld moeten hebben. als hij van het weekend nog niest neem ik even contact op met de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Sjakie niest niet meer! :bounce:dus was toch een kleine verkoudheid. Ook heb ik voor mijn andere konijn bij de DA gevraagd of zij het een probleem vond mij door te sturen naar Frank Verstappen....wat blijkt.... hebben ze samen op school gezeten! geen probleem dus. Ze gaat hem na de vakantie voor mij bellen. wordt vervolgd. Groetjes en nogmaals bedankt.:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .