Ga naar inhoud

Longontsteking Liesje


tvdsluis

Aanbevolen berichten

Een van onze konijntjes heeft waarschijnlijk longontsteking.

Ze begon vorige week te hijgen.

Vorige week woensdag naar de DA geweest, en antibiotica (enrofloxoral) voor 14 dagen kuur meegekregen.

Woensdag avond mee begonnen.

Volgend de DA zou ze na het weekend moeten verbeteren.

Het is nu maandag en ze hijgt nog steeds.

We moeten haar sinds donderdag dwangvoeren, behalve de andijvie.

Wel begint ze weer een beetje hooi en stro te eten sinds gisteravond.

Als dit zo blijft gaan we waarschijnlijk woensdag weer naar de DA, en wordt er waarschijnlijk een foto gemaakt.

Heeft iemand hier ervaring mee, en met name hoe lang het kan duren voor er verbetering komt.

Ik weet wat de DA heeft gezegd, maar zou graag iets horen van iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt.

We zijn heel erg bang dat het toch geen longontsteking is maar iets ergers.

Ik en haar vriendje natuurlijk willen onze kleine meid niet kwijt en maken ons 24/7 zorgen.

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cindy zal straks wel online komen en je meer vertellen over longontsteking;

Andere mogelijkheden van hijgen bij een konijn zijn, een tumor in of bij de longen of een hartafwijking. Dat antwoord kreeg ik van een amerikaanse biologe ivm een vraag over hijgen bij konijn. Niet meteen gaan doemdenken, maar zo heb je nog opties voor als je weer naar da gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is bijna 7 en haar vriendje bijna 6.

Allebei uit een andere opvang, en bij ons samen gekomen.

Ze zijn altijd in de woonkamer, ik werk thuis, en we hebben echt een goede band.

Tumor bij de longen had de DA ook nog als optie gegeven.

Dat bedoelde ik dus ook met de andere enge dingen.

En vandaar bij vervolg fotos maken, en dan nog niet altijd te zien.

Maar omdat ze ook af en toe een niesje doet, leek het de DA eerder een ontsteking.

De longen klonken vol, dus het moet wel iets met de longen zijn.

Maar ja, niets is zeker totdat het echt duidelijk is.

Maar om de moed er in te houden wilde ik graag kijken of er iemand was die iets soortgelijks had gehad, dat wel met antibiotica opgelost is, en of verbetering in zo'n geval ook wel na een week kan optreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja cindy in the house.longonsteking lastig!!! je merkt het niet altijd namelijk.Heel verveelend.Maar in dit geval zit er zeker vocht in de longen wat ook op snot zou kunnen duiden.Dat komt o.a omde hoek kijken als je konijn zwak is of is geworden.behandeling wat je nu doet is standaard.een breed werkend medicijn.Meestal zie je binnen 7 dagen verbetering.Zonodig langer behandelen.Maar normaal bij een longonsteking maak je inderdaad een foto van de longen.En weet je gelijk meer.Longonsteking is ook wel dodelijk.Konijn stopt ook vaak met eten en krijgt een natte neus pas in de late fase.Dan ben je vaak al te laat voor bEn pas op met dwang voeren dat ie niks in de longen er bij krijgt.ehandeling.dus eff afwachten of de medicijnen aan slaan en naar da terug bij geen verbetering inderdaad foto's maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beterschap!!!

mijn chimsee heeft ook wel eens longontsteking gehad

en dat kwam waarschijnlijk omdat ik haar in de tocht had staan

ik wist niet dat het zo'n tochtig plekje was tot ik er zelf ging liggen

toen heb ik ze maar snel verplaatst

t was wel zielig hoor, ze had koorts , benauwd, wilde niet eten

maar t is allemaal goed gekomen en sindsdien zijn ze nooit meer ziek geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .