Ga naar inhoud

zeer gevoelige darmen


pluis04

Aanbevolen berichten

ik ben vandaag toch maar met mickey naar de dierenarts geweest hij blijft echt steeds plakpoep houden.

ik moest wat keutels mee nemen en die zijn onderzocht maar hij kon geen wormen vinden.

elke keer zet ik hem 3 dagen op alleen hooi en dat gaat prima maar zodra hij weer HFST krijgt 1 dag begint het weer

ook heeft hij een tijdje geleden SS gehad maar daar is het ook nog bij en ook bij de trovet.

nu heeft de dierenarts mij aangeraden om nu drie dagen alleen hooi weer te geven, en dan na die drie dagen 2 brokjes HFST geven, en dan een dag ernaar 4 en dan 6 en mocht hij bij 6 weer plakpoep gaan krijgen weer terug gaan naar

4 brokjes op een dag.

en dit langzaam opbouwen tot we aan de 25 gram zitten.

groenten en fruit krijgt hij al 1 jaar niet meer omdat het dan nog erger wordt.

als het niet gaat werken met de brokjes en hij blijft er last van houden dan wil hij dat ik helemaal stop met brok geven en alleen altijd alleen hooi gaan geven.

maar dat zou ik echt zielig vinden als hij alleen nog maar hooi mag de rest van zijn leven.

hij was ook niet te dik dus daar kon het ook niet aan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

--------------------------------------------------------------------------------

VetCarePlus Digestive Health Formula

■Super-high 32% crude fibre

■A careful blend of Timothy Hay & Alfalfa

■High in natural prebiotics to help support the digestive system

■Peppermint – to help soothe and relax the digestive system

■Fennel – to gently help prevent the liklihood of digestive bloat

■Chamomile – to help ease diarrhoea and reduce anxiety and stress

■Rich in “long fibre”

■Extended feeding time

■Promotes dental wear

■Enhances environmental enrichment

■A nutritionally complete and balance diet

■Wheat and Gluten free

■Added Linseed for healthy skin and coat

■Rich in natural antioxidents

■No artificial colours or flavours

■No added sugars

--------------------------------------------------------------------------------

Misschien deze proberen kan je bij de da kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

en is dat voer ook speciaal voor de darmen?

ik kan altijd morgen inderdaad de dierenarts bellen om te vragen of het ook iets is voor mickey.

ik zou het echt zielig vinden als hij alleen hooi nog maar mag eten de rest van zijn leven.

dat is inderdaad voor nijntjes met gevoelige darmpjes. Ik heb er ook 2 met gevoelige darmpjes en ik ben er zeer tevreden over. Dat voer kunnen ze namelijk wel verdragen. Ik hoef hier maar iets anders te geven en het is weer mis dus ik blijf echt bij de DHF.

De da kan het vaak bestellen en de prijs varieert van 5,95 tot 7,50 euro geloof ik voor 1 kilo. En geloof me een kilo is een mooie grote doos omdat de stengels van DHF bijna niks wegen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

VetCarePlus Digestive Health Formula geef ik hier ook aan de nijnen, vooral omdat Fluf nogal gevoelige darmpjes heeft. Geweldig spul! Als je me een pb-tje stuurt met je adres stuur ik je wel even een zakje om te proberen. Ik koop het in de UK in redelijke hoeveelheden en heb dus ruim voldoende voorraad om wat te kunnen missen. Via de officiële kanalen duurt het toch wel een paar weken voordat je een proefzakje in huis hebt en dat is misschien wat te lang voor jou en Mickey.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lief van je Fluf en Tinus :love:

VetCarePlus Digestive Health Formula geef ik hier ook aan de nijnen, vooral omdat Fluf nogal gevoelige darmpjes heeft. Geweldig spul! Als je me een pb-tje stuurt met je adres stuur ik je wel even een zakje om te proberen. Ik koop het in de UK in redelijke hoeveelheden en heb dus ruim voldoende voorraad om wat te kunnen missen. Via de officiële kanalen duurt het toch wel een paar weken voordat je een proefzakje in huis hebt en dat is misschien wat te lang voor jou en Mickey.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .