Ga naar inhoud

Sem heeft haar anus weer doormidden


Sherrifke

Aanbevolen berichten

.... en het verhaal gaat verder... helaas :(

Afgelopen weken was ik weer vaker bloed tegen gekomen op het balkon.

Maar omdat ik geen wond op beide kon ontdekken, ben ik er vanuit gegaan dat het bloed afkomstig was van een nageltje..

Gister was er weer overal bloed op het balkon.Nu ook duidelijk weer druppeltjes. Dus alarmbellen gaan hard af.

Sem opgepakt en meteen bij haar anus gekeken of deze weer open lag.. en ja hoor..

Al is het niet zo heftig als de vorige keer!! Maar ze heeft er weer aan zitten bijten en haar anus is weer wondt. Korstje zit er op, lichtjes gezwollen en er zat nog wat bloed. Het leek er zelfs een beetje op dat het bloed uit haar anus komt. Maar als dat het geval was, waren haar keutels bebloed.. en dat is niet zo. ( gelukkig )

Dierenarts gebeld.. die gaf aan dat ik het maar even aan moest kijken... :gasp:

Ik denk dat ik een assistent eraan had, want het tweede gesprek met de eigenaresse verliep heel anders..

Maar goed, uiteindelijk heb ik de afspraak voor de dag erna afgezegd want naast een gepeperde rekening doen ze niks ander dan even kijken, doekje erover heen en me een antibiotica geven, die ik Sem toch niet kan geven...

Maar goed.. mijn vraag en tevens probleem is dus, Sem doet dit haarzelf aan... De waarom vraag kan ik denk ik ( vrees ik ) zelf invullen. Verveling. Ze heeft een maatje, Fritz, waar het ontzettend goed mee gaat. Maar de ruimte.. mijn balkon van 6m2, is te klein. Ze kan haar energie niet kwijt en ze kan we lekker rennen binnen ( wat ze ook graag doet ) maar dit is niet genoeg. Dat probleem kan ik niet per direct oplossen omdat ik op een flat woon en ik binnen nu en 1,5 jaar wil/kan verhuizen. Ik wil haar tot die tijd natuurlijk het beste geven en daarom heb ik jullie hulp, tips adviezen nodig.. Wat kan ik doen om Sem te entertainen, vermaken, afleiding te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het inderdaad verveling is, kun je eens bij huisvesting op de site kijken. Daar staan nog wel eens leuke ideeën tussen.

Een paar voorbeelden:

- hooibal met lekkers erin verstopt

- tunnels

- doos

- groenteslinger

- zandbak

- wilgentakken

- intelligentiespeelgoed, kan ook voor bijvoorbeeld honden bedoeld zijn

Maar denk je echt dat het verveling is?

Kan ze niet gewoon jeuk hebben? Wormpjes? Tandproblemen waardoor ze de bdk niet goed kan pakken?

Ik roep maar iets, omdat ik 6m² en een vriendje niet direct in verband zou brengen met verveling.

Weet je ook zeker dat het bloed niet van binnenuit komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is zoooo toevallig,

ik dacht er vandaag nog aan

aangezien mijnjuultje jip al de heeeele dag moet hebben, echt sneu voor jip, en ook continue op zijn hoofd.

ik zei nog tegen mijn ouders, op het forum is dat wellis anders afgelopen.

maar heel erg vervelend dit simone!

is sem echt zon drukke? aangezien 6m2 naar mijn idee toch groot genoeg is, de mijne doen het volgens mij met minder.

moet ook zeggen dat ik aan juul merk dat ze ook effe der energie kwijt moet, en dan geef ik haar de halve tuin.

misschien ook kartonnen dozen neerzetten en dan daar gaten inmaken(dozen halen bij de supermarkt)

en heb je dat intelligentiespeelgoed wel is geprobeerd?

succes ermee! en hou ons op de hoogte! ik ga weer even wat actiever hier worden, sowieso om dit verhaal even bij te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! Echt een druktemaker is ze niet, maar ze is een FH die volop in haar puberteit zit.. misschien dat dat meespeelt momenteel.

De tip van de zandbak ga ik deze week meteen uitproberen. Ik heb nog een onderbak van een binnenkooi over, vul ik die met zand en probeer wat hooi speeltjes te maken. Kijken of ze zich daar mee kan vermaken.

Tand problemen zijn tot nu toe nog niet gevonden. Ze eet ook als een bikkel.

Het intelligentiespeelgoed heb ik nog niet eerder geprobeerd, ook dat ik het proberen waard.

Super bedankt voor de tips!

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eten verstoppen, zodat ze wat meer moeite moet doen? In de natuur heeft een konijn het ook vrij druk met fourageren en hier wordt het ook erg op prijs gesteld als er energie gestoken moet worden in het zoeken naar eten...

En inderdaad: zandbakbaggeren is ook een heel leuk tijdverdrijf :)

Heel veel succes met het oplossen van de problemen en natuurlijk weer van harte beterschap voor Sem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag om 17.45 uur even langs bij de dierenarts. Er lag weer bloed op het balkon. De wond is nu dik en lijkt ook geïrriteerd. En mogelijk dat het gehecht moet worden.

Misschien toch maar even wachten met de zandbak...

Ik vrees dat ze weer een kapje om moet en dat ze een tijdje binnen moet zitten...

Zal zo meteen een update geven als ik terug ben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn terug...

Sem heeft haar anus weer doormidden.

Een tijdje geleden heb ik een topic geopend waarin ik mij afvroeg waar al dat bloed op het balkon vandaan zou komen.

De conclusie die ik uiteindelijk trok was een nageltje van één van de twee. Aangezien ik bij Sem haar anus niks kon zien en Fritz had ook geen spoortje bloed.. Dat was dus het moment dat Sem haar anus weer kapot gebeten heeft.

De wond zat zo ver naar achter en onder de vacht verstopt, dat ik het zelfs tot vier keer toe, niet gezien heb... tot we net met drie man Sem haar achterpoten uit elkaar trokken... De wond is aan het etteren.

Ze hebben het schoongemaakt, spuitje voor de wond en een AB spuitje. Zalf erop en ze heeft de kap weer om.

Ze moet ook weer binnen zitten tot de wond genezen is. Wat volgens de DA lang kan duren.

Maandag gaan we terug, krijgt ze weer een ab spuit en wordt de wond nagekeken. Als het er niet aan de betere hand is, dan moet ze weer geopereerd worden en krijgt ze weer een reconstructie.

Ik voel mij onnoemelijk schuldig dat ik haar zolang met een wond heb laten lopen. Dat ik het niet gezien heb..

Ze eet als een bikkel, zit glanzend mooi in haar vacht en is Sem zoals ik Sem ken. Ik heb meerdere keren gekeken.. en niks gezien??!!

Sem en Fritz komen dus nu weer even binnen wonen. Maandag middag weten we meer..

Mijn meiske heeft haar kap weer om. Arme mup..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh arme arme Semmeke...

Simone, voel je absoluut niet schuldig, dit had je niet kunnen weten! Ze krijgt nu weer alle zorg die nodig is en dat is het belangrijkste!

Heel veel sterkte, ik kan helaas niet veel voor je doen omdat we zelf voor een avontuur staan!

Dikke knuffel voor jou en je nijntjes! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fritz schrikt heel erg van de kap die Sem om heeft. Ze zitten nu gewoon beide in de woonkamer.. Ik ga ze zo meteen in de ren zetten, dan weet ik heel snel of ik ze weer uit elkaar moet halen. Ik hoop van harte dat dat niet nodig is. De vorige keer was dat veschrikkelijk voor Fritz en de herkoppeling heeft ook heel wat tijd gekost. Hopelijk blijft ze dat deze keer bespaart...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super vervelend allemaal weer voor je Simone!

Je moet jezelf niet schuldig voelen dat het wondje je in eerste instantie niet opgevallen is.

Kan gebeuren, Sem is een FH die zich niet makkelijk laat oppakken & momenteel een dikke wintervacht heeft.

Je hebt het nu weer heel goed aangepakt!

Jammer dat Fritz niet zo gecharmeerd is van de kap bij Sem. Hopelijk trekt hij snel bij.

Echt een druktemaker is ze niet, maar ze is een FH die volop in haar puberteit zit.. misschien dat dat meespeelt momenteel.

Is Sem nog in de puberteit? Hoe oud is ze nu?

Ik dacht dat FH's altijd ongeveer 1,5 jaar puberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sem wordt 2 jaar op 10 april... dan heeft ze nog even te gaan...

Het is helaas geen wondje.. het is een enorme wond.. :( Ik zou zo graag willen weten waarom ze dit doet.

Ik kan me echt niet voorstellen dat ze zichzelf pijnigt uit verveling. Dat kan haast niet. Dan zouden er veel meer van dit soort gevallen bekend moeten zijn. Na herstel moet ik me daar misschien maar eens op gaan richten.. op het waarom.. zodat het voorkomen kan worden en dat Sem zelf ook geholpen is van deze ellende..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puberen FH's ongeveer 2 jaar dan?

Elly wordt 20 november dit jaar 2, dus dan duurt dat bij haar ook nog een tijd.

Ik kan me goed voorstellen dat je graag de oorzaak wilt weten.

Dan weet je tenminste hoe je dit mss kunt voorkomen voor een eventuele volgende keer.

Ed & Elly wonen sinds een aantal maanden in een geheel nieuw verblijf met een zandren.

Elly vindt de ren helemaal geweldig & is dagelijks druk in de weer met graven.

Mss kun je een royale zandbak op je terras plaatsen (als ze strax beter is), zodat ze hier lekker haar energie kwijt kan.

Voedsters graven graag merk ik op veel plaatsen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste nacht samen binnen zit erop.. Met de woonkamer deur en mijn slaapkamer deur open ben ik maar 1 keer gaan kijken omdat ik war geroezemoes hoorde. :) Ik moet zometeen werken, tot half drie vanmiddag.. dat vind ik nog wel even heel spannend. Maar zal anders mijn mams vragen of ze straks even langs wil hoppen om te zien of iedereen nog op zijn plekkie zit..

Zal straks eens een lekkere portie groente voor ze maken, met een dikke knuffel en aai over de bollekes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

updatje van mams gekregen, ze is net langs geweest. Ze zitten nog mooi op hun plekkie, niet uitgebroken of oorlog gemaakt met de andere twee nijnsels :yipi:

Ik wil komende week een training met sem doen. Voor haar ook wat afleiding en leerzaam. Iemand nog tips of advies in soorten trainingen die er zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig Simone, wat maak je toch allemaal mee met je nijnsels!!! Ik lees het nu pas, had al lang niet meer ingelogd hier.

Die foto hierboven is in ieder geval al weer beter nieuws.

Weet je nog toen ik Muis nog had? Zij beet zichzelf ook helemaal open, onder haar kin. Reden? Geen idee. Dat is net zoiets eigenlijk he, al verveelde Muis zich volgens mij niet, het was gewoon een tic van haar.

Sterkte ermee!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .