Ga naar inhoud

kabels doorgeknaagt..


xlottxx

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik was vanmiddag erg geschrokken, ik rook ineens een brandlucht door de kamer, toen zag ik mijn konijntje Mimi trillend op de grond zitten (geen aanval ofzo maar ze rilde gewoon). Ze had een kabel doorgeknaagt en haar ene voorpootje was zwart, een deel van haar snorhaartjes waren weggeschroeit ze heeft dus een flinke schok gehad, ik heb natuurlijk meteen alle snoeren weggewerkt zodat het niet nog is kan gebeuren, gelukkig leeft ze nog en doet nu ook weer normaal maar er is dus nog een probleem, de mogelijkheid bestaat dat ze zwanger zou kunnen zijn.. Zij zelf maakt het gelukkig goed maar is dit schadelijk voor de ongeboren kindertjes? Zouden deze dood kunnen zijn? En wat als de kindjes dood zijn, komen ze er dan vanzelf uit of moet ze geopereerd worden?

aangepast door xlottxx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh wat naar Lottxx voor jouw en je konijn wat zal je geschrokken zijn

De draden heel goed wegwerken want ik denk dat je nu geluk hebt gehad

Heb je twee konijnen ?

Mocht je een rammetje hebben die nog niet geholpen is dan apart zetten en laten helpen

Of de babys er wat van hebben weet ik niet

Maar als je weet wanneer ze bevrucht is dan moet je er 30 - 33 gagen bij optellen

Dan zal ze bevallen

Ik hoop dat ze schijnzwanger is

En als ze niet meer leven dan komen ze er vanzelf uit als het goed is

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat was schrikken zeker!!

gelukkig gaat het goed met haar...

maar bij de DA kunnen ze iets in haar spuiten wat de weeen opwekt. dus als de babys er niet uitkomen, hoeft ze geloof ik niet geopereerd te worden.

waar is het rammetje?? hoe lang is ze zwanger, wanneer uitgerekend?? is het een oeps-nestje??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mijn ouders weten hiervan.

de ram is niet van mij, deze is van iemand anders.

ik hoop dat ze schijnzwanger is, ik zou het echt heel erg vinden als de baby's hierdoor dood zijn..

jammer dat niemand een antwoord heeft op die vraag..

zou ik hiervoor de DA moeten bellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker de dierenarts bellen en even langs gaan. Als de jongen dood gaan hoeven ze niet direct uitgedreven te worden door de baarmoeder. Je konijn zou er zelfs erg ziek van kunnen worden en het kan zelfs noodzakelijk zijn om ze operatief te verwijderen.

De schok kan ook nare dingen tot gevolg hebben die je misschien niet zo snel ziet aan je konijn. Het is nu belangrijk dat je je konijn van onder tot boven controleert om zeker te zijn dat je konijn geen brandwonden heeft! De stroom gaat in het lijf, maar zal er ook weer ergens uit moeten, vermoedelijk via de poten. Er zouden dus 2 brandplekken kunnen zijn en soms zelfs meer.

Een dergelijke stroomschok kan ook het hart aangetast hebben.

Het is echt zo belangrijk om je huis baby proof te hebben voor de konijnen...

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat hoopt ze denk ik zodat ze zeker weet dat de kleine niks hebben...

als de kleine dood zijn, of als ze helemaal niet zwanger is, dan zou ik haar niet meer zwanger maken. BB is tegen pretnestje omdat er al zoveel konijnen zijn. er worden nog steeds vaak konijnen gedupt of (beter) naar een opvang gebracht. veel konijnen hebben het ook nog helemaal niet goed. dus zeker als het rasloze konijnen zijn waarvan je de achtergrond niet weet, moet je er niet mee vermeerderen":) er kan een hele hoop mis gaan. de jongen kunnen blijven steken, de moeder kan haar jongen dood bijten, jongen kunnen uit nest vallen en onder koelt raken, etc.

ik hoop dat je er wat mee doet :yes:

hoe oud is ze eigenlijk? als ze 2 jaar of ouder is, is ze zoiezo te oud..

aangepast door NaOomkuuHh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mede bunny bunch leden, laten we ts helpen ipv afkeuren. Wat gebeurd is is gebeurd, dat is niet te veranderen. Het enigste wat we kunnen is hopen dat TS ervan geleerd heeft en het niet nogmaals probeerd. Ik zag in een ander topic al dat TS info aan het inwinnen was over een sterilisatie. TS is zich dus bewust van de mogelijke nare gevolgen en wil dit in de toekomst voorkomen.

Nogmaals: laten we TS helpen en on topic blijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .