Ga naar inhoud

maatstaven voor groei


kelly1986

Aanbevolen berichten

hey hallo

ik heb nu twee dwerg konijntjes van 9 weken oud.

natuurlijk ben ik ze braaf iedere week aan t wegen en aan t doen en je ziet ze echt zieder ogn groeien.

nu vroeg ik mij af wat en normaal gewicht is vor een dwergje van 9 weken oud.

floes weegt nu 600gram en is altijd al de grotere en stevigere van de twee geweest. sinds ze nieuw voer hebben, nadat ie ziek is geweest, is ie sinds woensdag tot nu 80 gram aangekomen. moet er wel bij zeggen dat hij ook was afgevallen toen ie ziek was!!!! geef nu biks van science selective. maar ze verkiezen n hooi boven de biks....

flip; van begin af aan de kleinere en fijner gebouwde van de twee weegt nu 490 gram.

ik vroeg me af liggen de nijnen ongeveer op schema???

zien er goed gezond uit, zijn levendig, en beginnen nu echt ontdeugend te worden!

cindy of mireille hebben hier vast wel een antwoord op...

alle andere antwoorden zin natuurlijk ook welkom hoor:bow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze beide 9 weken zijn gaat die zware een zogenaamde non dwerg worden.

Die kleine van 490 ligt netjes op schema en zal uitgegroeid tegen de 1 kilo wegen.

Die anders is dus een zogenaamde non dwerg.

Dit zijn dwergen wel uit dwerg ouders geboren, maar missen zelf de dwerg factor.

Uitgegroeid worden die zo'n 1300 tot 1500 gram.

Dit verhaal geld natuurlijk alleen maar mits beide uit ras zuivere dwergen zijn geboren, anders kan mijn groei tabel er niks van zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey mireille

bedant voor je snelle reactie. beiden schijnen wel uit hetzelfde nestje te komen. of wil dat verder niks zeggen. lijken misschien stomme vragen maar zijn pas mijn eerste konijnen en ben gewoon erg zorgzaam en geintereseerd in ze. er staan ook foto's van ze in het foto hoekje. misschien dat je daar eens heen wilt kijken?

een andere vraag zijn er ook uiterlijke of gedragskenmerken waaraan je kan ien of je met een rammetje of voedstertje te maken hebt.

beiden zijn eerst uitgegeven voor twee rammetjes. nu bestaat er twijfel over flip, de kleine, hebben et drie DA's gekeken en konde t niet met zekerheid zeggen vandaar die vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik keek net op het juiste moment op het forum vandaar mijn snelle antwoord.

Tja over gedrag.

Rammen en voedsters hebben eigenlijk weinig verschil, ze kunnen beide rijden, beide sproeien, soms zie je aan het uiterlijk wel verschil.

hier nog even een link van een topic wat ik geopend heb over konijntjes sexen

http://www.bunnybunch.nl/community/fokken-voortplanting/3262-ram-voedster.html

zal zo nog eens even gaan kijken in het foto topic.

overigens kunnen nondwergen en dwergen uit 1 en hetzelfde nest komen.

Bij dwergen heb je kans op 50% echte dwerg 25% dubbele (niet levensvatbare) dwerg en 25% non dwerg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze net even bekeken in het foto hoekje.

Als beide uit 1 en hetzelfde nest komen, komen ze vast niet bij een echte fokker vandaan.

1 blauwe en 1 zwart wit hollanderachtige, dan kunnen het nooit kleur zuivere ouders zijn, of het raszuivere ouders zijn kan ik zo niet zien.

Weet je toevallig hoe de ouders eruit zagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee helaas. ik ben zelf bedlegerig en aan een rolstoel gebonden. mijn ouders zijn ze daarom gaan halen. ik heb ze vanaf een foto uitgezocht. ik weet ook niet 100 proc zeker dat ze uit hetzelfde nest komen. ze zijn i ieder geval wel even oud. dat ze misschien niet raszuiver zijn maakt mij verder niet uit!!! ik ben gewoon voor deze twee lieverds gevallen. ik lag namelijk nog in het ziekenhuis toen mijn ouders ze zijn gaan halen. en heb ze alls verassing gekregen toen ik thuis kwam. en mijn ouders zijn niet zo verdiept in konijnen en durven niet meer met zekerheid te zeggen wat de kleur was.

maar me vader dacht iets opgevangen te hebben dat van een nestje de voedster het niet overleefd ad en dat ie de kleintjes bij een andere voedster had moeten zetten.

kan zoiets? zo ja denk ik dat dat het geval is bij deze twee.

ze komen overigens bij een boerderij vandaan.

maar och... wat ben ik in die drie weken tijd verzot op ze geraakt! ik geniet zo van die beestjes! heerlijk! je gaat er echt van houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg ook niet dat dat ze minder maakt.

Als jij er helemaal verliefd op bent is dat fantastisch

Ik wil alleen zeggen dat je in zo'n geval niet 100% zeker weet of ze voldoen aan mijn tabel die voor echte raszuivere dwergen geld.

Jongen overleggen van het ene nest in het andere nest gebeurd wel vaker eens, ik heb het recent ook moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh zo had ik het ook helemaal niet opgevat hoor!!

maar ben dus beneiwud wat ze gaan doen qua groei. dacht al dat flip (misschien wel filippa) haha aan de kleine kant was maar die ligt dus eigenlijk goed op schema.

ben eens benieuwd wat floes gaat doen!!

maar lijkt wel alsog sinds ze ander voer hebben een groeispurt hebben gemaakt!! hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .