Ga naar inhoud

Help mijn konijn doet spastisch


Snuffer

Aanbevolen berichten

Ik heb eens een gedumpt konijntje opgevangen dat epilepsie had. Maar hij rolde wel niet op zijn rug. Hij kreeg spasmen en kwam dan met voorpootjes van de grond, zijn kopje viel achterover en dan viel hij om. Heb hem wel nooit op zijn rug zien liggen.

Ik zou wel nog eens een da raadplegen want je kan er niet zo maar van uitgaan dat het epilepsie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest het epilepsie zijn, dan kan je er niks aan doen. De medicijnen zijn allemaal te zwaar voor konijntjes.

Als het korte aanvallen zijn en dat niet dagenlang terugkeert dan kan je het zo laten. Het kan zijn dat zo'n epileptische aanval maar 1 keer per jaar voorkomt bv. maar het konijntje dat ik heb opgevangen kreeg meerdere aanvallen per dag. Toen het al 3 dagen aan de gang was, had ik besloten dat hij te veel afzag en dat ik volgende dag naar dierenarts zou gaan, maar diezelfde nacht is hij gestorven. Zo'n aanval is zeer belastend voor het hartje.

Ik wil je hiermee geen schrik aanjagen hé. Maar je gewoon informeren. Het is best zwaar voor zo'n beestje als het frequent voorkomt men dan moet je afwegen wat het beste is.

Wat ik wel deed, is het konijntje een beetje ondersteunen, zodat hij niet omkantelt. en wat ook de pijn kan verlichten is op het moment van de aanval het nekje heel zachtjes masseren: bij zo'n aanval gaan de spieren nl heel stijf worden en daar hebben ze pijn van. Ik aaide hem vaak lichtjes en dan merkt ik dat hij toch meer ontspande.

Ik hoop dat je toch nog een keer naar een andere dierenarts kan gaan, zodat je toch weet wat je konijntje juist heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .