Ga naar inhoud

Wondje bij oog


femmieboe

Aanbevolen berichten

Hallo BBers,

Ik heb een vriendin met twee konijnen (gecasteerde ram + voedster).

Ze vertelde vandaag aan mij dat de ram een wondje onder zijn oog had en dat ze niet wist wat het precies was. Naar de dierenarts gaan heeft ze nu geen zin in, ze wil eerst kijken of het erger wordt. Terwijl ik juist zou doen is voorkomen dat het wondje bij zijn oog erger wordt.

Zou iemand misschien weten wat het zou kunnen ze en hoe je het kunt genezen. Ik heb al even rondgekeken op BB bij de ziektes maar ik heb niet echt iets gevonden.

Ik had ook al gezegd dat ze even de dierenarts kon bellen, maar dat wil ze niet.

Hebben jullie nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou kunnen zijn dat de voedster het heeft veroorzaakt. Daar heb ik op het moment last van met mijn koppel.

Maar dit soort dingen kun je nooit op afstand goed beoordelen. Ik denk dat er voor je vriendin maar één ding op zit; naar de DA.

Beetje raar dat ze de DA niet eens wil bellen. Dat lijkt me toch een kleine moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je haar vertellen dat onthouden van medische zorg eigenlijk dierenmishandeling is :$:$

Misschien niet bewust of opzettelijk maar toch :$

Ja, ik probeer haar er ook van te overtuigen dat ze naar de da moet gaan. Het is zo zielig voor haar ram. Ik ben het helemaal met jullie reacties eens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan een bijtwond zijn die vanzelf over gaat maar het kan bijv. ook een abces worden, er is zo via een formum echt geen zinnig woord over te zeggen. De dierenarts is daarvoor de aangewezen persoon. Ik wordt echt van misselijk van zo'n mentaliteit dat een dier weer niks mag kosten, bah!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is toch een goede stap :mdr:

En mocht het financieel moeilijk zijn kan ze altijd overleggen met de da voor gespreide betaling :yes:

Want vaak is het niet dat ze niet willen maar dat het niet kan financieel

Ik neem aan dat jij het in de gaten hou

Niet dat ze nu wat zegt en het toch niet nakomt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze gaat echt naar de dierenarts, ik was er bij toen we een afspraak gingen maken. Ik ga niet mee naar de dierenarts maar ze gaat wel vertellen wat de dierenarts van het wondje vond. En dan gaan we samen als dat nodig het wondje behandelen, ze kan het niet alleen ze heeft niet heel veel verstand van konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .