Ga naar inhoud

Worm medicijn wel goed


vivianpolhout

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier 2 schat van mannetjes rond lopen

Bambi en bas 2 broertjes

Bas heeft van de week wormpjes gekregen meteen kuurtje gehaald bij DA

Maar nu vroeg ik me af is deze medicijn wel goed voor de mannen want op de verpakking staat voor kleine knaagdieren en voor vogels...

Het heet iverquantel drops.

Ik moet het in hun bek spuiten wat overigens prima gaat.

Maar is deze medicijn goed?

M'n moeder vind dat ik veelste spastisch ben over de konijnen en dat ik me teveel zorgen maak

Dat zal misschien wel zo zijn maar ben liever goed voor ze!

Groetjes

Vivian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel medicatie dat men gebruikt voor konijnen, is off-labeluse; het is niet getest op konijnen maar wel te gebruiken voor konijnen; daar hoef je je in principe geen zorgen over te maken.

Maar wat ik je wel mee wil geven is dat iverquanteldrops, met de werkzame stof ivermectine alleen bewezen effectief zijn bij spoelwormen en niet bij pinwormen... En de pinworm is de meest voorkomende wormsoort bij konijnen. De meeste konijnen met wormen worden daardoor ook behandeld met panacur of een ander geneesmiddel dat de werkzame stof Fenbendazol heeft. Wormen kunnen ook op lange termijn nog nare effecten hebben zoals darmproblemen dus het is belangrijk dat je konijnen er goed voor worden behandeld. Overleg dit dus met je dierenarts of neem eens contact op met een dierenarts uit deze lijst:

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-%28vernieuwd%29

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ja ik merk dat bas meer gaat slapen.. Morgen ben ik toevallig in ede dus ga ik meteen wel even langs

Maar is er misschien een ander middeltje die ook op mensen gebruikt word die ik voor ze kan halen..

Ik denk dat het het verstandigste is om niet zomaar wat aan te gaan rommelen en zeker panacur te gaan gebruiken, in overleg met je dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .