Ga naar inhoud

Voerbal , inhoud?


TakkieUtopiaKerst

Aanbevolen berichten

kom ik weer :P sinds kort zijn mijn konijnen verslaafd aan voerballen , ik heb 2 kleineren gehaald en ze zijn er zo blij mee. helaas binnen kwartier leeg , en heb geen idee wat erin te doen. heb nu snoepjes (:$)van de action die ze heul lekker vinden , maar ze passen soms niet :P. nu zoek ik een gezondere variant , en liefst iets waar ze langer mee bezig zijn. iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt elke dag een feestbal voor je nijnen!

Misschien kun je nog een dag wat biksjes van een ander merk dan het dagelijks voer erin doen. Je hebt toch verschillende soorten kleine biks, die in principe ook wel door het gat van de bal zouden moeten passen (Cuni Complete, Puik, de kleine versie van HF SuperTrio).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rozijnen mogen echt maar beperkt, erg veel suiker.

Noten zijn niet gezond, sommige staan volgens mij ook op de giftige lijst. (Ben geen notenkenner, absoluut niet, maar volgens mij zijn ze ongelooflijk vet?)

Je kunt ook wat voer minderen en dat in de voerbal steken? Of de helft van de maaltijd? Beetje creatief ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt! Daarom zegt Hoii ook 1 dag een paar snoepjes en dan blijven er 4 dagen over, omdat TakkieUtopiaKerst ook nog een dag gemengd voer en een dag rozijntjes wil geven.

Ligt ook aan hoeveel je geeft, maar 1 dag gemengd voer, 1 dag rozijntjes en 1 dag snoepjes lijkt me toch niet erg gezond op langer termein?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nadeel van de helft van de maaltijd erin is dat ene Utopia , de sport heeft hem in de bek te nemen en dan mee naar buiten. maar geloof dat ze het wel eten , dan doe ik dta de rest van de dagen.

Maandag : Rozijntjes

Dinsdag : Brokken

Woensdag : Verboden Snoepjes

Donderdag : Brokken

Vrijdag : Brokken

Zaterdag : Gemend

Zondag : Brokken

luxe zulke konijnen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt ook aan hoeveel je geeft, maar 1 dag gemengd voer, 1 dag rozijntjes en 1 dag snoepjes lijkt me toch niet erg gezond op langer termein?

Daarom moet je ook beperkte hoeveelheden geven. Eén keer per week 3 rozijntjes per konijn kan geen kwaad bv. Dus als je elke dag een kleine hoeveelheid geeft van iets en dan ook zorgt, dat je niet elke dag iets slechts geeft (dus tussendoor ook eens gewoon biksjes van een ander merk dan het dagelijks voer), dan is het niet erg.

aangepast door Beestenbende
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .