Ga naar inhoud

wanneer castreren?


jorien

Aanbevolen berichten

Pluisje is nu zo'n 4 maanden oud, nu willen wij graag een 2de konijntje.

Pluisje moet dus eerst gecastreerd worden, maar nu is mijn vraag is dit verstandig in de winter?

Omdat Pluisje een buiten konijn is, en ik gelezen heb dat een konijn die geopereerd is zeker een aantal dagen binnen moet blijven voor herstel.

Gaat een konijn niet wennen aan de warmere lucht binnen en krijgt hij dan geen moeite met weer naar buiten gaan?

Om hem de hele winter binnen te houden is geen optie....

Hij kan wel een aantal dagen binnen staan, maar dan moet ik een binnenhok aanschaffen wat veel kleiner is dat zijn huidige hok, neem aan dat dit voor tijdelijk wel te doen is? (al vind ik het wel zielig....)

Ik wil het wel goed doen voor Pluisje, dus vandaar mijn vragen.

(en het a.s. maatje voor Pluisje gaat uit een opvang komen....daar hebben we al even rond gekeken en ooowh wat zitten daar veel leuke konijntjes!!))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt je konijntje prima castreren in de winter,dit omdat ze binnen 1 a 2 dagen weer prima op de been zijn en het om een kleine ingreep gaat.

Maar idd een paar dagen binnen houden is beter..zo kun je hem in de gaten houden.

En je kunt hem dan gewoon in een onverwarmde kamer houden,dus een slaapkamer en dan de kachel uit of badkamer,garage kan ook.

En ipv een dure binnenkooi aanteschaffen kun je ook gewoon een panelenren aanschaffen...heeft die nog zat ruimte om lekker in rond tebewegen en is een stuk goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .