Ga naar inhoud

probleem


simon2001

Aanbevolen berichten

hallo

Gisteren avond ging ik nog eens naar mijn konijnen toen was alles nog in orde .Maar vanmorgen kwam ik ze eten geven maar ze waren heel schuw toen zag ik dat een konijn rond het oog bijna kaal waarschijnelijk heeft er een kat(die lopen heel veel in onze tuin )

tegen het geslaan .Hier aan heb ik al een konijn aan verloren . Wat moet ik doen ?

Graag snel antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het ook zijn dat je andere konijn dit heeft gedaan? Hetzelfde probleem heb ik namelijk gehad met Tinus die rondom de oogjes van Fluf alles kaal knabbelde... Na zijn castratie was dit over.

Als het wel een kat is die het veroorzaakt dan zou ik fijnmazig gaas rond het hok maken waar geen kattenpootjes doorheen kunnen.

aangepast door Fluf en Tinus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je misschien toch aanraden om in zo'n geval even met een dierenarts te bellen.. het kan goed zijn dat het minder pijn deed, maar dit wil niet zeggen dat er geen onderliggende oorzaak is!

Als je konijntje je lief is (en daar ga ik toch van uit als je hier hulp komt vragen ) dan zoek je dat best zo snel mogelijk uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou ook zeker nog even langs gaan ! en de telefoon reageren de DA WEL op (ze hebben het immers zo druk dat ze niet elke dag hun mail kunnen bekijken )

want ook al doet het misschien geen pijn meer (althans zo lijkt het....) een konijn is taai maar wil niet zeggen dat de 'gevaren' geweken zijn !

straks wordt je diertje blind door heftige infectie.......dan verwijt je het jezelf dat je niet lang DA bent geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een wondje ik heb het al duizend keer gezegd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:grrrrrr::grrrrrr::grrrrrr:

Sjonge jonge jonge, reageer toch eens niet zo idioot! Ik word zo moe van al die personen, die om hulp komen vragen, vervolgens niet luisteren naar de adviezen en dan met zulke reacties komen. Als je geen hulp wilt of gewoon niet bereidt bent te luisteren, vraag dan ook geen hulp.

Ooit wel eens gehoord van het feit, dat wondjes kunnen gaan ontsteken?????? Ontstekingen zijn rare dingen! Meeste ontstekingen worden naar buiten toe zichtbaar, maar soms wil een ontsteking ook nog wel eens naar binnen schieten en dan kan het onderliggende weefsel (bv. een oog, als dat er in de buurt zit) dus beschadigd raken. Bovendien weet je de oorzaak niet van het wondje. Wat als de oorzaak van binnenuit komt???

Als je het niet eens bent met de adviezen zeg dan gewoon op een normale manier, dat je blij bent met alle adviezen, maar dat je het liever nog heel even aankijkt. Je hoeft echt niet meteen zo pissig en ongeduldig te reageren. Jij vraagt om hulp en om advies en dat krijg je. En dat je dan niet de adviezen krijgt, die je wilde krijgen, tja daar kunnen wij ook niks aan doen!

Als je nou echt even het advies wilt hebben van mensen van verstand ervan, bel dan even met de dierenartspraktijk. En als je, net als ik, niet graag belt, ga dan even langs en overleg met een assistente. Op een e-mail terug wachten, is niet zo slim. Ik heb ooit eens een mailtje naar mijn dierenarts gestuurd met een niet dringende vraag en kreeg ruim een week later pas antwoord.

aangepast door Beestenbende
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .