Ga naar inhoud

schep voer hornbach


pluis04

Aanbevolen berichten

nog maar een keer ik krijg geen teks te zien.

maar mij buurvrouw zei dat ze vandaag schepvoer had gehaald bij de horn bach

het zijn bruine staafjes en ze betaalde voor 3 kilo 1,50 euro.

ze zei mischien iets voor jou maar ik weet niet het lijkt me niet echt goed voer

ze zei dat het iets van top sport heet maar ik kan er niks over vinden op internet.

ze heeft de bon laten zien en je betaals 0,50 cent per kilo dat kan dan toch geen goede kwaliteit zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook het schepvoer van Hornback en ik vind het prima voer en mijn konijnen eten het ook gewoon op.

Het is inderdaad goedkoper. Maar goed, je kan ook een gucci broek kopen voor 200 euro of een broek van 20 euro bij de bristol. Wil niet zeggen dat de kwaliteit minder is als het goedkoper is;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een broek is wel even iets anders dan voedsel... Ik zou toch niet iets gaan voeren waarvan de samenstelling niet bekend is..., want er is wel degelijk een groot kwaliteitsverschil tussen voersoorten. En ook niet alles is gezond, ook al zijn het 'bruine staafjes'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wil niet zeggen dat het slecht voedsel is omdat het goedkoper is?!

Wie zegt dat in die dure producten de goede samenstelling zitten?

In theorie zou het 'ideale' ruwe eiwit gehalte niet hoger dan 16% mogen zitten, en het ruwe celstof gehalte moet gelijk of hoger dan eiwit zijn.

Sience Selective:

16% ruwe eiwit

15% ruwe celstof

4.0% ruw vet

6.5% ruwe as (vitaminen)

Teurlings 101 - konijenvoer sport

12.2% ruw eiwit

9.9% ruwe celstof

3.8% ruw vet

7.2% ruwe as

er zit misschien wel minder in maar er staat niet dat het ongezonder is;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schepvoer dat jij schept is Teurlings? Of is er gewoonweg geen samenstelling voor?

Overigens klopt je lijstje sowieso niet. In SS zit 19% vezels en 14% eiwit. Vezels zijn ontzettend belangrijk voor konijnen, daar moeten er écht wel voldoende van in zitten.

Maar het gaat sowieso om meer dan dat alleen, hoeveelheid calcium... de ingrediënten enzovoorts.

Zo zijn er nog altijd voersoorten op de markt met robenidine, een anti cocc middel en dat moet je gewoon echt niet in de dagelijks voer hebben.

Nu een puntje dat ik niet zeker weet: Volgens mij zat/zit robenidine in Treurlings?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat had je nergens geschreven... Volgens mij is Teurlings ook buiten de Hornbach te verkrijgen.

Ben even gaan zoeken en kwam op de website van Teurlings en vond de samenstelling van de sportkorrel:

Ruwe eiwit: 17,5%

Ruwe vet: 3,3%

Ruwe celstof: 15%

Ruwe as: 8,5%

Erg hoge eiwit dus...

In ieder geval zijn er twee soorten die je zeker niet moet hebben, daar zit het anticoccidiose rommel in: Opfokkorrel en Konijnenkorrel Super. Van die eerste is de samenstelling nog minder goed en van de tweede is de samenstelling gelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind het wel een beetje raar dat er niet bij staat welk voer het dan precies is. Het teurlings voer is te koop in 20kg zakken, deze storten ze in een bak zodat jij niet meteen 20 kg moet kopen. Als je weet welk voer er in de bak zit en je hebt veel konijnen, kan je beter zelf een zak kopen! Teurlings is gewoon niet zo'n duur merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

mijn konijnen krijgen het voer van de avave .boeren bond zeg maar

ik betaal voor 25 kilo zo een 10.00 euro zijn gewoon van die bruine geperste pellets

ik voer dit al een paar jaar de konijnen doen het er goed op duur hoeft niet altijd geod te zijn

this de naam waar je voor betaalt .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .