Ga naar inhoud

Aan laten komen ?!


pluisebol...

Aanbevolen berichten

Heey mede-bb'ers!

Ik was laatst bij de DA ivm pluisjes verkoudheid en gezwel.

Inmiddels is ze al 7 jaren oud, en begint ook echt een oud konijn te worden.

Maar goed, de DA heeft ons verteld dat ze iets te licht is.

Ik was nog helemaal in een roes van wat er allemaal gebeurde (ik ben echt een Drama-Queen wat de konijnen betreft!)

heb ik niet gevraagd wat de beste manier is om dit te doen. :$

Dus aan jullie de vraag; hoe kan ik mijn konijn het beste laten aankomen??

Ze krijgt:

-4 andijvie blaadjes per dag (1 konijn)

-3/4 bakje bix (gemixt met ss) (2konijnen)

-onbeperkt hooi (en dat eet ze dan ook veel)

en 1 X in de week 1/4 wortel

Ik dacht misschien geef ik te weinig bix ofzo?

Moet ik overstappen op ss voor oudere konijnen?

Alvast bedankt voor jullie reacties! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS voor oudere konijnen heeft het tegenovergestelde effect. Omdat veel konijnen op latere leeftijd juist dikker worden door minder beweging, is dan een biks met een lager eiwitgehalte noodzakelijk. Eiwitten zorgen namelijk voor gewichtstoename. SS Mature bevat dus minder eiwitten dan de normale SS en daar zou Pluisje dus juist verder van afvallen.

Als ik jou was, zou ik de hoeveelheid biks, die je nu geeft eens afwegen. Zoals Catelootje al zegt, zijn er verschillende maten voerbakjes, dus de hoeveelheid, die je nu geeft, geeft ons geen enkel beeld van wat je geeft. Weeg het eens af en bekijk dan, hoeveel je konijnen zouden mogen hebben (met SS dus 10 tot 15gram per kilo lichaamsgewicht). Je zou dan als eerste eens kunnen proberen om Pluis meer eten te geven. Als je andere konijn niet moet aankomen, zou ik Pluis die extra biks uit de hand voeren. Zo krijgt zij wel extra voer binnen, maar haar vriendje niet.

Een eventuele andere optie is het geven van erwtenvlokken. Daar komen ze ook van aan. En veel heb je er niet van nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Danku beestenbende!

Dan zal ik maar geen bejaarde voer geven... Ik zal het morgen even afwegen, ben nu bij mijn vader *zucht*

Graag gedaan hoor.

Weet je ongeveer, hoeveel allebei je nijnen wegen? Anders zou je hun ook even voor de zekerheid moeten wegen, zodat je ook weet, hoeveel Pluis mag hebben.

Ennuh, geen "u" meer zeggen tegen mij hoor, want dan voel ik me zo oud. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .