Ga naar inhoud

Achterpootjes haar


Weijde26

Aanbevolen berichten

Hallo lieve bunnybunchers!

Ten eerste een hele fijne kerst.

Ik zag vanochtend bij Frostie (mijn rammetje van 1,5 jaar) kale plekjes bij zn achterpoten. Niet op de plek waar zijn pootjes de grond raken, maar hoger. Vanaf zijn 'knie' en iets hoger is het een beetje kaal en zie ik dat het haar loslaat. Hij eet verder goed, is heeel vrolijk (altijd al geweest), lief, poept goed en is zijn normale zelfve zeg maar.

Ik denk zelf dat het komt doordat het zo nat is. Mijn konijnen mogen los in de tuin voor zo'n 10 uur per dag en lopen op houten vlonders. Ze hebben een groot hok met stro als ondergrond en een wigwam met hooi als ondergrond in het hoekje van de tuin.

Nu is het dus kaal, en de haren laten gemakkelijk los. Ik heb hem uit voorzorgsmaatregel in het hok gedaan met veel warm stro en de plekken ingevet met vaseline. Dat zal wel wat verlichting geven.

Het zijn geen wondjes, geen zweren, maar puur kaalheid.

Van mij moet hij nu een week in het hok blijven, zodat ie geen natte ondergrond meer heeft (wat beide konijnen eigenlijk niks lijkt te boeien, ze zitten gewoon in de regen ookal hebben ze een groot droog hok).

Het hok is enorm groot, twee meter lang, anderhalf diep en heeft meerdere verdiepingen. Dus qua ruimte heeft hij genoeg.

Hebben jullie tips? Ik dacht aan sore hocks, maar het is geen wondje, bloed of iets in die richting. Geen korstjes, gewoon pure kaalheid.

Dus graag tips, of mensen die dit ook kennen bij hun konijn.

Veel groetjes! En soory voor het lange verhaal!:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .