Ga naar inhoud

Eet niet - wil alleen maar liggen, ziek??


Elrothiel

Aanbevolen berichten

Hallo!

Daar ben ik weer eens met een vraagje. Ik ben vanmiddag weggeweest en ben zo'n 3 kwartier geleden weer thuisgekomen. Vanmorgen deden mijn konijntjes normaal, ze hebben alle biks opgegeten en de rest van de ochtend lekker geluierd in de kamer.

Toen ik thuiskwam heb ik meteen de kooi opengedaan en groente voor ze gepakt. Ze waren allebei uit de kooi gegaan en gingen meteen weer naar binnen toen ik met het eten kwam en begonnen allebei te eten. Joey was er echter snel klaar mee. Hij sprong de kooi weer uit en bleef daar zitten. Dus ik liep naar hem toe om hem weer de kooi in te sturen maar hij wilde echt niets eten, zelfs niet als ik hem iets voorhield. Hij ging alleen liggen. Daarna kwam hij overeind, draaide, en ging weer liggen. Zo doet hij dat nu de hele tijd. Hij ligt, en gaat steeds in een andere houding liggen en dan blijftie weer ff liggen. Hij wil niets eten en ik kan hem vrij makkelijk optillen.

Wat me ook opvalt is dat zijn buik heel erg zacht aanvoelt, eigenlijk voel ik daar bijna niets, terwijl het bij mijn andere konijntje normaal aanvoelt.

Ik kan geen gas horen en hij ziet er ook niet uit alsof hij erg pijn heeft, maarja dat kun je misschien niet altijd zien.

Ik twijfel heel erg of dit gewoon even een momentje is dat hij zich niet zo lekker voelt of dat er iets ergs is en ik de DA moet bellen. Het vervelende is dat ik hij wel 24u bereikbaar is, maar ik hem dus nu thuis bel, miss wel uit z'n bed... daarom wil ik niet te snel bellen!

Iemand hier misschien ervaring mee??

Ik hoop het!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, het gaan liggen en staan en verliggen en niet willen eten, duidt voor mij op problemen. Heb je eventueel medicijnen zelf in huis?

Bij gas heb ik altijd begrepen dat de buik of heel hard is, of juist heel zacht.

Ik heb 1 keer gehad bij mijn konijn dat hij ook niet wilde eten. Ik kan me niet meer herinneren of hij nou gas had, maar hij had wel een probleem met z'n buik (die was heel slap en leeg) en ik ben toen om half 11 's avonds nog met m naar de dierenarts gegaan, daar bleek inderdaad dat ik niet langer moest wachten, het was wel serieus een probleem. Daar heeft hij pijnstilling gehad en maag en darmstimulerende middelen. Dat sloeg gelukkig aan.

Als je het niet vertrouwd zou ik toch maar bellen, het is nu nog niet zo superlaat. Als je vannacht om 2 uur alsnog moet bellen is het denk ik nog vervelender.

Succes in ieder geval!

Je hebt kans dat ie alsnog zo gaat eten, maar mij zou het ook niet lekker zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ik heb net toch maar gebeld met de DA maar er is een nieuw systeem en ik moet nu naar de post in Utrecht maar dat kost sowieso 100 euro! En misschien is er wel niets... Lastig!

Ik heb nog primperan voor z'n darmpjes van toen hij gecastreerd werd en ook de pijnstiller novacam. Iemand ervaring hiermee? Zal ik dit geven?

De DA heeft me weleens gezegd dat ik het mag geven als het nodig is.

En zou het nog wel goed zijn, want het is van september 2010..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjee dat is niet niks. Ik zelf zou die medicijnen nog wel geven (in zo'n geval als dit, 's avonds laat en spoed) , alleen als het nog helder is en goed ruikt. Maar de meningen zijn hierover op het forum verdeeld. Dus die beslissing moet je zelf maken, ik wil daar niet voor verantwoordelijk zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel. Je kan ook utrecht even bellen en vragen of je die medicijnen nog kan geven. Dan heb je wat meer duidelijkheid. Desnoods kan je ze misschien nog wel ophalen. Dat zal hopelijk niet zo duur zijn?

aangepast door Domino
aanvulling voor de duidelijkheid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er wellicht een andere DA-praktijk in de buurt die niet in dit systeem mee doet en nu open is voor spoed?

Zo nee, dan zou ik bij twijfel (na telefonisch overleg met de DA) niet te lang wachten met naar Utrecht gaan. Stel dat je niet gaat en de situatie verergert, dan heb je een eind te rijden voor je bij een DA bent.

Over Primperan: wat ik van mijn DA over Primperan weet, is dat dit middel het voorste deel van de spijsvertering stimuleert. Volgens mij is het belangrijk om eerst vast te stellen dat er geen blokkade/verstopping in de maag zit voor je Primperan geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor al jullie reacties! :)

Ik ben er vannacht een aantal keren uitgeweest en het is eigenlijk nog hetzelfde. Met het verschil dat ik sinds vanmorgen echt duidelijk geborrel in z'n buikje hoor :( Hij wilde wel een klein btje water drinken uit een beker maar het leek of hij het vermaalde in z'n mond ofzo, hij deed er maar raar mee.

Ik denk dat ik nog een keer de olvarit wortel ga proberen, dan komt er tenminste iets in, en om 9u kan ik de DA bellen die hier gelukkig heel dichtbij woont :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga om 11u naar de DA :) Kon helaas niet eerder.

Joey heeft net weer water gedronken uit een beker en ook een paar stukjes witlof gehad! En zelfs 2 biksjes :D En net hield ik hem wat stukjes hooi voor en daar at hij ook van en hij zit ook weer te keutelen! Lijkt toch een stuk beter te gaan nu! Nu maar hopen dat het zo blijft natuurlijk, en straks ff langs de DA!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat Joey iets minder ziek lijkt dan gisteravond.

Is het misschien een idee om je voor een volgende keer te oriƫnteren op een konijnkundige DA bij jou in de buurt waar je 's nachts en in het weekend terecht kunt? Ik zou het zelf vervelend vinden om zo ver te moeten rijden voor een spoed- of twijfelgeval. Ik heb meerdere keren een DA bezocht op zaterdag, zondag en in de avond.

Veel succes zo meteen bij de DA en beterschap voor Joey. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .