Ga naar inhoud

Help!!!


RicardoKind

Aanbevolen berichten

Stampertje, mijn rammetje ( bijna 1 jaar ) heeft dus al een hele dag niks gegeten, hij slaapt al de hele dag, en ja ik weet dat konijnen nacht dieren zijn maar normaal als ik smorgens zijn bakje met eten kom brengen, heeft hij het binnen 10 minuutjes op. Mijn vader en ik hebben hem zelf al een beetje na gekeken, maar hij heeft geen wondjes/iets.. Zijn ontlasting ziet er ook normaal uit, hij drinkt ook gewoon goed.

Ik maak me dus best wel zorgen.

HELP!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zijn dat ie bijvoorbeeld een maagverstopping heeft, of gas, of darmproblemen... het kan vanalles zijn. Een dierenarts zou je verder kunnen helpen. Hij kan ook ergens anders pijn van hebben, en dan stoppen konijnen ook vaak met eten.

En er is meestal wel haast bij geboden bij konijnen die niet eten. Als ze te lang niet eten kunnen de darmen stil gaan liggen en om die dan weer aan de gang te krijgen is heel moeilijk. En regelmatig fataal voor het konijn.

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Domino heeft het inderdaad erg goed opgeschreven. Konijnen moeten echt blijven eten, 24uur niet eten kan fataal worden.

Ik zou inderdaad je konijn eerst laten onderzoeken en niet beginnen met allerlei 'behandelingen' uit proberen, want dat kan in bepaalde gevallen averechts werken.

De dierenarts is echt de enige die je nu verder kan helpen, zeker als je konijn nog iets heeft gegeten vandaag. Normaal stoppen konijnen pas op het allerlaatste moment met eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ervaring met ouders die zich 'niet interesseren' in een konijn die ziek is. Ik mocht ook nooit naar de DA toe. Tot ik ze liet lezen dat het op een gegeven moment écht nodig was. En toen mocht het wel, achteraf hebben ze gezegd dat het goed was om naar de DA toe te gaan.

Dus ik zou het inderdaad proberen. Ben het eens met de voorgaande reacties ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, moeilijk, ik weet ook niet zo goed wat je ermee moet doen dan. Probeer in ieder geval dat je konijntje warm kan zitten dat ie z'n temperatuur goed op peil kan houden en probeer of ie toch iets wil eten. Dat ie nog drinkt is wel goed, probeer dat ook zo te houden. Misschien kan je je konijn verleiden om toch nog wat te eten, dat ie het hopelijk red tot morgenochtend. Misschien valt het wel mee, maar het kan ook heel snel de verkeerde kant op gaan bij konijnen. Dat hangt puur van het feit af wat je konijn heeft.

Heel veel succes in ieder geval, hou je ons ajb op de hoogte??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgenochtend vroeg gelijk een berichtje plaatsen of het nog goed gaat voor we naar de da gaan.

ik ga vannacht ook nog een paar keer kijken bij em, en em een beetje proberen te voeren uit mijn hand, want daar eet ie ook uit soms.

Er staat wel gewoon een bakje met eten in zijn hok enzo.

aangepast door RicardoKind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een teken dat het niet goed gaat met je konijn. Ik hoop dat ie het red tot morgen! Het klinkt heel hard, maar ik weet niet wat ie mankeert, en soms kan het zo inene fout gaan. Hou daar in ieder geval rekening mee. Hoe rot dat ook is. Sorry

Wat je eventueel kan doen is bijvoorbeeld een stevige colafles ofzo vullen met warm water. (wel even voelen of het niet TE heet is) Dan kan ie zich daar eventueel aan warmen. Nadeel van die flessen is wel dat ze niet zo superlang warm blijven. En eventueel wat extra bodembedekking in het hok doen?

Misschien heeft iemand anders nog andere goede ideën?

Ow wacht, ik zie dat je hem ivm de wintervacht niet binnen wil halen, maar als ie ziek is kan ie beter wel naar binnen toe. Het is behoorlijk koud buiten en als ie z'n temperatuur niet kan regelen koelt ie behoorlijk af.

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn zit nu ook met een dikke wintervacht binnen omdat hij ziek is en dat gaat prima. Hij kan nu al zijn energie steken in beter worden, en niet in warm blijven. Buiten viel hij heel snel af, doordat hij ziek was, en daar kwam dan ook nog de kou bij. Ik denk dat hij nu niet meer geleefd had, als ik hem, vanwege zijn wintervacht, had buiten laten zitten...

Beterschap voor je konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik offline was gisteren.

Even een samenvatting van gisteren nacht.

@Jeannine: Ik heb zijn buikje gevoeld, maar hij voelde niet hard aan.

01:00 - Hij zat nog steeds in het hoekje te zitten ( Ik had jullie reacties toen nog ff gelezen en em toen naar binnengehaald, aleen heb geen binnenkooi dus nu heb ik hem even voor nood in een doos gedaan, niet dicht natuurlijk, hij kan gewoon door me kamer lopen. Ik heb ook een kruik met handwarm water ( Ik heb hem nog in een theedoek gewikkeld ) bij hem gelegd.

03:00 - Ik heb hem wat eten proberen te geven met mijn handen, hij heeft wel wat gegeten ( stukje appel ) Daarna ging hij weer slapen. ( De fles was weer koud dus weer vervangen )

04:00 - Nou ik weet niet wat voor geluid die maakte maar het klonk niet gezond, dus ik schoot wakker en ging meteen bij em kijken, er leek niks aan de hand, maar hij heeft echt pijn dat zie je, dus nog maar eens aan zijn buikje gevoeld, maar was niet hard ofzo, zijn poep was ook normaal. Maar ik vind het gewoon raar dat ie op dezelfde plek blijft zitten..

06:00 - ik werd wakker want moet zo naar school, maar ik blijf thuis, ga apsoluut mee naar de dierenarts, vooralsnog lijkt hij normaal.

Daarna moet ik wel naar school, jullie horen rond 5 uur in de middag van mij.

aangepast door RicardoKind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet hij bij voorbaat darmstimulering mee krijgen? Je weet niet wat er aan de hand is. Hij schrijft dat de ontlasting goed is dus ik neem aan dat de darmen werken, waarom zou je die dan stimuleren? Aangezien zijn darmen wel lijken te werken, laat zijn gebit eens helemaal goed nakijken. Heeft hij haken, dan kan hij zich daar flink zielig om voelen en ook niet willen eten.

Maar wij kunnen hem niet zien, dus ga vooral af op het oordeel van je dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts kon niks vinden zei die, maar ik weet denk ik al wat er aan de hand is. Hij eet dus aleen de lekkere dingen uit zijn voedsel op, dus geef hem nu aleen nog maar gewone brokjes zonder die groen/oranje frustsels ( Ja mijn ouders willen niks speciaals voor mijn konijnen doen dus moet ik het maar een beetje scheiden het voer ) Zijn tanden waren wel te lang dus daar moet ik overmorgen voor terug komen, dan kijkt de da mijn andere konijn ook gelijk na..

aangepast door RicardoKind
Link naar reactie
Delen op andere sites

je geeft dus gemengd voer?? je zult wel weten dat dat niet zo goed is, maarja kun je ook niks aan doen als je ouders niet mee willen werken ;) . ik geloof dat gemengd voer duurder is als de gewone goedkope biks, maar de gewone biks is wel beter. HF is goed voer, wat ook best goedkoop is, wij betalen voor 15 kilo 15 euro nogwat. en het zorgt ervoor dat je konijnen geen haakjes of te langen tanden krijgen. (Slof had ook haakjes, maar toen we HF gaven had hij na een maand nog geen haakjes :) ) dus dat scheelt weer een hoop geld want dat is echt duur, haakjes weghalen en slijpen. weet niet of het ze om het geld gaat, maar als ze niks om de konijnen geven zou dat het kunnen zijn. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja we geven gemengd voer we doen er nog een zak gewoon voer zonder dat spul erbij, ik geef al veel hooi hoor, ze krijgen maar een klein bakje met voer, 20 gram per kilo geef ik ze ( In het begin gaf ik ze een heel bakje, tot ik op dit forum kwam en dat las )

Ja het gaat idd om het geld, ze willen ook niet ze laten castreren zo dat ik er 2 vrouwtjes bij kan zetten en een groepje van 4 kan maken :( Maar ik heb in ieder geval het beste met mijn konijnen voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .