Ga naar inhoud

Bloedbad op balkon


Sherrifke

Aanbevolen berichten

Gisteravond zag ik tot mijn grote schrik donkere plekken op het balkon. Ik wist direct dat het bloed was.

Vanochtend werd dat nog eens bevestigd in het daglicht.

Gisteravond Sem en Fritz naar binnen gepakt en nagekeken, oren, poten maar vooral de anus van Sem.

Dat verhaal is nog lang niet vergeten. Maar gelukkig!! Geen gebeten anus deel 2.

Maar dan nu.. waar komt dit vandaan??? Ze eten beide prima, zijn alert, beide maken binkies en rennen als een zotte.. Geen enkel spoortje van pijn.. maar waar komt dat bloed dan vandaan.

Lieke gaf al als tip dat het een nageltje kan zijn, maar voor zover ik heb kunnen zien zijn deze allemaal intact bij de nijnsels.

Ik heb twee foto's gemaakt van de grootste plek, onder het hok. Het is geen ander beest geweest, er is geen ander dier aangetroffen ( woon immers op 3 hoog )

Heeft iemand dit ooit meegemaakt, of iemand suggesties wat ik nog kan nakijken?

foto.JPG

foto%2B2.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmorgen het hok en toilet schoongemaakt, maar daar zag ik niks roodachtig tussen zitten..

Ik hoop dat het een over het hoofd gezien teennageltje is. Je kent Sem.. het controleren van haar pootjes is op z'n zachts gezegd moeilijk. Maar oren en anus zijn in orde. Dat is al een geruststelling. Vanochtend nog onder haar buikje gevoelt. Maar ook hier voelde ik geen wond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet zijn dat ze samen een muis vermoord hebben ofzoiets? Het is natuurlijk absoluut niet logisch, maar toch... bij een bloedende nagel zie je overal druppels liggen, en niet zo'n plas. Tenminste, zo was het toen Pooke eens een nageltje stuk had.

Ik moet denken aan een keer bij mijn ouders thuis, op de slaapkamer ook zo'n vlek bloed, op de muren overal bloedspetters...echt net een horrorfilm, totdat we er ook veertjes bij zagen. Slaapkamerraam stond open... bleek dat de kat van de buren daar een (flinke) vogel had zitten slachten. Die klom wel vaker door het open slaapkamerraam naar binnen.

Hun kippen hebben ook wel eens een muis met z'n allen verscheurd in de ren. Dus... wie weet doen konijnen dat ook als ze een beestje vangen waar ze niet van gediend zijn?

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat het bijna niet mogelijk is dat er muizen op deze hoogte komen.. ( supermouse )

Maar de omvang kan ik alleen verklaren dat ze er in gezeten hebben en in rondgelopen hebben.. Anders zou ik het ook echt niet weten.

Misschien moet ik de keuteltjes eens goed in de gaten houden.. als er staartjes uit komen.. dan is supermouse nicht mehr.. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .