Ga naar inhoud

Winterharen?


Sonja1990

Aanbevolen berichten

Daar zat ik ook al aan te denken. Maar omdat het zo'n beetje rond heel haar nekje zit kan ik me niet voorstellen dat het ergens vandaan komt zeg maar.

De huid lijkt denk ik rood. De oortjes zijn wel rood maar dat zijn haar adertjes.

Maar maak me beetje zorgen en vraag me af of het niet iets van mijt ofzo kan zijn die dit veroorzaken? Mijn vader denkt dat het te maken heeft met klieren in de nek die het haar vet maken. Maar het zit merendeel in haar nekje en een paar plukjes op haar rug zeg maar maar bij haar hoofdje is het het ergste

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet, voor zover ik zie zit ze niet onwijs veel aan haar oor ofzo.

En wat zijn haken?:$

haakjes op de kiezen. Dat kan je zelf niet zien. Dan denk je 'huh wat heeft dat er mee te maken' maar dat kan er zeker mee te maken hebben.

Ik zou voor de zekerheid even langs de da gaan! het kan nooit kwaad om een keer een extra controle te laten doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

mn vader zegt dat het een beetje naar oud urine ruikt. Maar dan vraag ik me af hoe het in haar nek kan belanden en het niet op haar snuit zit!

Vind het zwaar ***(sorry voor het taalgebruik) dat ik niet weet wat het is en mn ouders zeggen dat ik maar af moet wachten. En mn vader wil haar morgen gaan wassen en dan in de serre op laten drogen. Maar ook daar is de temperatuur niet echt hoog en dan ben ik weer bang dat ze een kou vat als ze daar half nat neer word gezet.

Weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou eigenlijk wel.

Er zitten twee rammetjes in een hok boven hun (3 maandjes oud)

Ik wil even wachten met ze bij elkaar zetten tot de mannetjes wat groter zijn. Ik wil in ieder geval van de week een afspraak gaan maken voor de castratie!

Kan het zijn dat Bambie daarom Vos onder sproeit? Bambie is uiteindelijk wel een stuk jonger dan vosje :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar Bambie is de jongere. En vosje laat meestal wel duidelijk merken dat zij HET konijn is omdat ze er als eerste was. De zandbak is bijv. ook echt van vos. Als bambie erin durft te springen is ze een aantal plukjes haar kwijt. Ik heb nu zelfs een extra konijnenhok (te klein om ze er in te houden zeg maar) in het hok erbij gezet zodat ik weet (denk ik) dat bambie ook een slaapplek heeft in het hooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Franse hangoordame deed alleen maar sproeien toen ik een vrouwelijke dwerghangoor (en die sproeide terug) te logeren had. Zelfs ik werd, per ongeluk, besproeid. Duidelijk een terrirorium-sproei van haar. Toen het logeetje weer naar huis was, was het sproeien ook weer snel over. Voor de duidelijkheid. Ze konden fysiek niet bij elkaar, maar sproeiden terwijl ze hun kontje omhoog gooiden. De logee had haar eigen rennetje, wel in de tuin van mijn Fransoosjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bambie en vosje zitten nu al ongeveer een jaar bij elkaar. Dus het is niet alsof bambie plotseling op het territorium van vos komt of andersom. Ik vind het raar dat ze het nu ineens doet en al die andere tijd niet

Mijn voedster deed het ook na een jaar met mijn (ex) ram gezeten te hebben. Zij sproeide niet alleen, maar had ook schijnzwangerschappen, bood zich non stop aan aan mijn ram en begon te bijten. Ik heb haar toen laten castreren en alle vervelende dingen verdwenen..

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel over castreren bij Vosje nagedacht hoor. Maar het is niet echt een ingreep die geen risico's met zich mee neemt. En als ik twee vrouwtjes konijnen moet castreren dan moet ik toch nog een weekje extra werken om dat geld bij elkaar te krijgen.

:$

Er zitten net zo veel risico's aan als bij een ram. Ze hebben alleen een langere herstel periode, al vond ik het erg mee vallen.

Nog een voordeel: je kan geen baarmoeder kanker of baarmoeder ontstekingen meer krijgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .