Ga naar inhoud

Oorontsteking?


jessica078

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn konijn Diablo (bijna 8 jaar) is al een hele tijd aan het tobben met zijn linkeroor. Er komt vieze troep uit en het jeukt, verder lijkt hij er geen pijn aan te hebben en eet en drinkt hij goed. Ook zijn urine en ontlasting zijn goed. Hij heeft al verschillende medicijnen gehad, maar het ging niet over. Toen heb ik in overleg met de dierenarts besloten het aan te kijken. De universiteit is geraadpleegd en zij dachten aan een tumor in het hoofd, maar om daar achter te komen moest hij een scan en/of een operatie en de laatste keer met zijn haakjes weghalen kwam hij daar nog maar moeilijk uit. We besloten het even te laten voor wat het was en elke dag maak ik zijn oor voor het zicht schoon. Maar gisteren dacht ik: wat gebeurd er als ik van buitenaf druk geef net voor het oor? En ja hoor: een hele vlaag plusachtig stinkspul kwam uit zijn oor zetten! Vandaag zat er een bult voor zijn oor en die kon ik helemaal leegduwen... en nu een paar uur later weer zo'n zelfde bult.. (die bult heeft hij niet eerder gehad!)

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt???

Wat ook raar is... het viel me op dat zijn balzakken leeg zijn. Kan dit van ouderdom? Of heeft dit iets anders te betekenen?

We hebben vanavond een afspraak met de DA, dus er wordt sowieso naar gekeken. Maar ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben...

Groetjes,

Jessica en Diablo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! Ben vanavond naar de dierenarts geweest en het is inderdaad een abces. Ze heeft een klein stukje haar onder zijn oor weggeschoren en geprobeerd het leeg te prikken, maar daar was de pus te dik voor. Nu heeft ze het nog een keer helemaal leeggedrukt en schoongemaakt (de pus komt dan uit zijn oor). En ik heb oordruppeltjes die ze daar zelf maken, want enrofloxoral e.d. reageert mijn konijn helemaal niet op... dus hopen dat het nu eindelijk opgelost is.

En wat zijn balletjes betreft: die schijnen konijnen op te kunnen trekken in hun lieskanaal ofzo. Hij zal het wel koud hebben gevonden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hopen het op deze manier op te kunnen lossen, want ik denk dat als ze het opensnijden dat hij onder narcose moet en dat gaat 'ie waarschijnlijk niet overleven.. Verder is hij ook gewoon levendig, daar staat de DA ook steeds weer van te kijken!

Ik weet niet waar het vandaan komt, maar het zit echt tussen oog en oor in. Hij heeft er ook een traanoog van. Het is nu hopen dat het snel over gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Traanoogje zie je ook vaak bij kaak/kiesproblemen. Het kan zijn dat een kieswortel te ver doorgroeit en dat geeft deze klachten/problemen. Maar dat weet je alleen door een foto te laten maken en de vraag is of je dan iets doet met de uitslag gezien het feit dat hij moeilijk tegen narcose kan.

Misschien dat het opensnijden ook kan onder lokale verdoving? Maar goed inderdaad eerst maar eens kijken of dit werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik dacht juist bij oorproblemen, maar fijn dat je zo meedenkt! Ik ga het inderdaad even aankijken... heb momenteel ook niet het budget een foto te laten maken... Dat klinkt alsof ik het er niet voor over heb, maar wat je niet hebt kun je niet uitgeven en de dierenarts kost niet niks helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .