Ga naar inhoud

Rare kale plek?


Laura

Aanbevolen berichten

Net ging ik even buiten roken even de konijntjes een worteltje geven en even aaien.

Maar toen voelde ik wat raars achter op zijn kont van Hopper..

Ik heb hem even naar binnen gedaan om te kijken en het is een kale plek, net of iemand een grote pluk eruit getrokken heeft!

Er liggen GEEN plukken in het hok of in de tuin.

Zondag avond had hij het nog niet! Ook geen enkele verschijnselen.

Ik weet niet wat het is.. ????

Hij komt wel ontzettend moeilijk door zijn verharing heen, dat ik soms echt gewoon hele grote plukken eraf kon halen (vooral bij zijn kont dus, maar niet dat het er kaal van werd) Hij had in de zomer nog half zijn wintervacht en nu is hij die weer aan het verliezen maar tegelijk zijn wintervacht weer aan het aanmaken, het wilt niet helemaal lukken ofzo..

Zou het van zijn verharing komen?

Ik heb wel een foto ervan wat onduidelijk maar toch.

Weet iemand het?

Dat zwarte is dat zachte donse haar, dat roze is zijn huid en dat witte ook gedeelte..

317780_2378448934998_1063867470_32196397_851441334_n.jpg

393429_2378502056326_1063867470_32196419_294678030_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind wel dat Hopper wat banger geworden is. Soms ben ik bang dat mijn broertje en ze vrienden in het weekend of soms door de weeks wat dronken thuis komen en buiten gaan roken dat ze het op de konijnen gooien (er liggen best vaak peuken in het hok..)

Maar wat kan iets binnen 1,5 dag zo veroorzaken? Dat is mijn vraag, als het mijt of iets zou zijn zou je langzaam meestal wat merken dat het wat kaal begint te worden maar dit is er gewoon uitgetrokken zoals het lijkt..

Het lijkt er net op alsof die zo erg verhaard je losse plukken ziet zitten en je net te veel en te hard trekt om ze weg te halen en de goede haren ook mee trekt..

Fluffie heeft trouwens niks.

Ja ik zit deze week tot laat op school, ben rond 7 uur thuis (soms later, openbaar vervoer is niet zo fijn) dus dan heeft het geen nut om nog te gaan bij onze dierenarts, evt dan in het weekend.

Ik wil het eerst even aankijken of het erger word, zo ja dan ind naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net ging ik me konijnen even eten geven en toen zag ik Fluffie en Hopper elkaar likken (heel lief)

Maar..

Fluffie likt en af en toe trekt ze aan de haartjes.. zou het dus daardoor kunnen komen?

Het lijkt dat net of ze hem een beetje loopt te plukken (wel uit liefde) dat deed ze net bij zijn nek/rug

en die kale plek zit op zijn rug/kont en daar likt ze ook wel is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben gister naar de dierenarts geweest, ik belde op en kon gelijk komen. Ze heeft een monster er van genomen (van de huid bovenop) en kon niks vinden, toen zei ze dat betekend niet dat hij het niet zou hebben (mijt) toen heeft ze wat in ze nek gedruppeld en ik moet Hopper 5 dagen lang pijnstillend/ontstekingsremmend (dat drops) in ze moet geven 2x op een dag 3ml en dan kijken of die kale plek minder rood geworden is (ze was bang dat er een ontsteking zou komen) verder als die kale plek wat droog is moet ik het insmeren met vaseline (ik doe het met uienzalf want heb geen vaseline) zodat die plek niet uitdroogd. En hopen dat het binnen een maand weg is..

Mooi wel weer 50 euro ligter en ik heb al niet veel meer.. dit is niet goed.. hopelijk krijgen die 2 nou niks meer want dan ben ik bang dat ik ze weg moet doen! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .