Ga naar inhoud

Iemand ervaring met chippen?


Gijssie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb de laatste tijd (eigenlijk sinds ik konijnen heb) nogal veel tegenslag gehad. Eerst overleed onze kat na vele da bezoeken en een opname van een week aan een nierziekte. Daarna heel veel met Bo naar de da geweest die daarna ook overleed. Daarna Gijs met zijn ontsteking aan zijn neus. Al met al ben ik heel veel geld kwijt aan de dierenarts en het geld wat ik gespaard had voor dierenartskosten is er nu doorheen.

Als er dus nu iets gebeurt wat weer erg veel gaat kosten kan ik dit niet meer opbrengen.

Nu wil ik dus de konijnen laten verzekeren, maar dan moeten ze dus wel gechipt worden. Ik heb al een afspraak voor morgen bij de da, maar zit me er zo druk over te maken.

Konijnen hebben natuurlijk een stuggere huid, gaat dat wel lukken? Hebben ze geen pijn daarna?

Ik weet het, het is maar chippen, maar ik vind het gewoon zo eng.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn kat wilde laten chippen zei de da dat ik dat beter samen met de castratie kon doen omdat het bij katten best veel pijn doet en dat ze die pijn dus niet voelen als ze onder narcose zijn. Ze moeten namelijk met een holle naald prikken om die chip erin te kunnen spuiten.

Ik weet niet of het bij konijnen ook zo veel pijn doet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De premie is 10,50 en dan betaal je zelf 15 euro per ingediende declaratie. Voor de dekking kan je bij petplan kijken, ik vind dat er wel veel vergoed wordt. Het is dan de basisverzekering. Hoezo is het bij konijnen niet rendabel en bij honden en katten wel?

Ik ben echt al flink wat geld kwijt geweest voor mijn konijnen. En ik wil straks niet zo komen te zitten dat ik niet naar de da kan omdat ik het niet meer kan betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat kost die verzekering en in hoeverre dekt het alles? Naar mijn idee is dat bij konijntjes niet rendabel en hoor je er daardoor ook verder nooit van. Dus ben benieuwd naar de premie.

Met andere dieren is het ook niet rendabel. Je betaald een vrij hoog eigen risico per declaratie of per bezoek en de meest voorkomende dingen worden niet vergoed. Het zou alleen goed zijn voor een beest dat bijvoorbeeld overreden wordt, zijn pootje breekt en een operatie moet ondergaan.

Je kan beter het maandbedrag van de verzekering + je eigen risico zelf opsparen. Wat je neit gebruikt, krijg je ook nog eens rente overheen!

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor de poes wel een verzekering, voor de bunnies niet. Maar jij hebt ook wel heel veel pech gehad en dan kan ik me voorstellen dat je je liever wil verzekeren.

Het voordeel van de verzekering van mijn poes is dat de verzekering alles voorschiet en ze mij dan een rekening sturen voor het eigen risico, waardoor ik ook naar de da kan als het financieel even tegen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het toch laten doen, en het was zo gebeurt gelukkig. Alleen heb ik ze daar wel achter moeten laten. Bindi heeft namelijk al een tijdje last van haar oogje. Ik was heel de tijd bezig met zalven en druppelen en het zag er wel iets beter uit, maar het ging naar mijn gevoel heel langzaam. Dus ik heb dat meteen na laten kijken en er zat dus een dood stukje huid van een ontsteking wat uiteindelijk met heeeel veel zalven wel weg zou gaan, maar nu haalt de dierenarts dat eruit en moet ik daarna nog een weekje zalven.

Ik mag ze straks weer ophalen. Gijs is bij haar gebleven, is wel fijn als je vriendje je wat steun kan geven :yes:

Ik geloof dat ik alleen maar konijnen heb met ontstekingen :arf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor de poes wel een verzekering, voor de bunnies niet. Maar jij hebt ook wel heel veel pech gehad en dan kan ik me voorstellen dat je je liever wil verzekeren.

Het voordeel van de verzekering van mijn poes is dat de verzekering alles voorschiet en ze mij dan een rekening sturen voor het eigen risico, waardoor ik ook naar de da kan als het financieel even tegen zit.

Zit jij dan bij protec? Die had ik namelijk voor mijn hondjes, maar die verzekerd geen konijnen. Ik zit nu met de konijnen bij petplan. Ik ga eens kijken of hun ook zoiets hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat deed ik ook altijd, zelf opsparen, maar dat is er nu in 4 maanden doorheen en dat was rond de 1000 euro. Maar misschien moet ik het dan ook maar niet doen. pff ik weet het niet, vind het zo moeilijk.

Dan heb je een hele dure da..

Toen ik 2 hele zieke konijnen had, ben ik 6 weken lang af en aan de da geweest en heb maar 200 euro betaald..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die duizend euro die ik had ik opgespaard was voor al mijn dieren. Die is er in 4 maanden doorgegaan voor mijn konijnen, maar ook voor mijn kat.

Het ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid medicijnen je konijnen nodig hebben. Met 2 konijnen van nu 7 kilo (en nog in de groei) tikt het ook wel aardig aan. En mijn dierenarts is zeker niet de duurste.

Je kan wel 6 weken naar de dierenarts lopen, maar de vraag is dan hoe vaak je in die 6 weken geweest ben. Wat je heb meegekregen enz. Niet iedere ziekte is hetzelfde, en niet alle medicijnen zijn evenduur.

Met Bo was ik na 3 dagen al 125 euro kwijt omdat hij antibiotica spuiten en weet ik wat allemaal nog meer kreeg. Daarna voor een second opinion bij een andere da nog eens 125 en weer voor 7 dagen medicijnen meegekregen.

Maargoed ik ben blij dat ze nu verzekerd zijn, geeft me toch een fijner gevoel.

Ik heb ze net opgehaald en ze zaten er echt bij alsof er niets gebeurd was. Ze hebben al weer lekker gegeten.

Bindi's oogje moet ik nu nog een week zalven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook niet hoe zwaar jou konijnen zijn, maar de mijne moesten 4 ml per dag van alle medicijnen. Daarbij komt dan nog de dwangvoeding en de injecties zijn volgens mij ook aardig prijzig.

Bij de opname kwamen ook nog medicijnen en vochtinfusen erbij, nouja in ieder geval was het een hele hoop geld en uiteindelijk hebben 2 van de 3 het niet gered.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 2 zieke konijnen, die per keer 1 ml moesten (dus 2 ml per keer). Maar ze moesten meerdere malen per dag, meer als standaard voorgeschreven wordt.

De dieren zijn niet opgenomen omdat ze geen infuus voor vocht nodig hadden en de da vond dat ik het beter deed als dat zij zouden kunnen ivm de tijd die zij kunnen besteden. Opnames kunnen idd flink aantellen. Mijn ram (bleek achteraf voor niets) is ook opgenomen geweest bij mijn vorige (wel een dure) da. Daar kosten 4 dagen opname 200 euro...

Wel balen dat je konijnen je zo veel geld gekost hebben en dat je ze dan toch nog hebt moeten verliezen.. Het toont wel hoeveel je van je beesten houdt en dat ze nooit tekort zouden krijgen bij jou!

Hopenlijk gaat vanaf nu alles zoals het hoort en blijkt je verzekering toch nog voor niets te zijn! (dat bedoel ik dus positief ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... 10,50 maandpremie en daarnaast nog 15 euro eigen risico per consult... pff... wat een geld zeg! Zou dat er nooit voor over hebben. Dat is 126 euro vaste lasten als er al niets nodig is en stel dat je een erg ziek konijn hebt en daar een 5x per week voor naar de DA moet (heb ik een keer gehad) dan komt daar nog een 75 euro bovenop.

Tja.... Dat vind ik best wel veel geld. Ok, als je 5x per week naar de DA moet ben je ook een flinke dot geld kwijt, maar vaak valt er wel wat te regelen met de DA óf een eigen huisapotheek aanleggen zodat je voor de basis dingen zelf wat kunt doen. Telefonisch kun je dan altijd nog gratis advies bij de DA inwinnen.

En daarnaast is die 10,50 euro per konijn neem ik aan? Of is dat voor de 4 samen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 2 zieke konijnen, die per keer 1 ml moesten (dus 2 ml per keer). Maar ze moesten meerdere malen per dag, meer als standaard voorgeschreven wordt.

De dieren zijn niet opgenomen omdat ze geen infuus voor vocht nodig hadden en de da vond dat ik het beter deed als dat zij zouden kunnen ivm de tijd die zij kunnen besteden. Opnames kunnen idd flink aantellen. Mijn ram (bleek achteraf voor niets) is ook opgenomen geweest bij mijn vorige (wel een dure) da. Daar kosten 4 dagen opname 200 euro...

Wel balen dat je konijnen je zo veel geld gekost hebben en dat je ze dan toch nog hebt moeten verliezen.. Het toont wel hoeveel je van je beesten houdt en dat ze nooit tekort zouden krijgen bij jou!

Hopenlijk gaat vanaf nu alles zoals het hoort en blijkt je verzekering toch nog voor niets te zijn! (dat bedoel ik dus positief ;) )

Het was onze kat die opgenomen moest worden. Bo (ons konijn) moest eigenlijk ook opgenomen worden maar omdat er veel gevallen van myx waren op dat moment bij onze da, moesten we iedere dag langskomen. Helaas hebben ze het allebei niet gered.

Daarna hadden we Gijs nog, die een onsteking aan zijn neus had, dus ook weer een aantal keren langs de da.

Nu Bindi weer met haar oog. Dus het zit me niet echt mee. Ik heb de verzekering voor een jaar, dus maar ff kijken hoe het loopt. Haha en ik hoop ook echt zo dat we de verzekering niet nodig hebben.

Ik zit nu wel bij een andere da die wel iets duurder (niet heel veel) is, maar dat komt gewoon omdat ik even niet zoveel vertrouwen meer heb in die andere.

Ohh...en ik hou zeker van mijn dieren, ik zou ze ook nooit meer willen en kunnen missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... 10,50 maandpremie en daarnaast nog 15 euro eigen risico per consult... pff... wat een geld zeg! Zou dat er nooit voor over hebben. Dat is 126 euro vaste lasten als er al niets nodig is en stel dat je een erg ziek konijn hebt en daar een 5x per week voor naar de DA moet (heb ik een keer gehad) dan komt daar nog een 75 euro bovenop.

Tja.... Dat vind ik best wel veel geld. Ok, als je 5x per week naar de DA moet ben je ook een flinke dot geld kwijt, maar vaak valt er wel wat te regelen met de DA óf een eigen huisapotheek aanleggen zodat je voor de basis dingen zelf wat kunt doen. Telefonisch kun je dan altijd nog gratis advies bij de DA inwinnen.

En daarnaast is die 10,50 euro per konijn neem ik aan? Of is dat voor de 4 samen?

Die 10,50 is per konijn. Maar ik heb maar 2 konijnen en geen 4. Het is 15 euro per ingediende declaratie. Dus als je alle rekeningen van 1 jaar opspaar zou je 1 x 15 euro kwijt zijn. Ze zijn dan tot 2500 euro verzekerd. Ik kijk gewoon dit jaar of het me bevalt. Zoniet kan ik het daarna altijd weer opzeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .