Ga naar inhoud

Nat kontje + natte achterpoten


Iritha

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

Vandaag viel het me op dat Ginny haar kontje en achterpootjes aardig nat waren. Ik heb haar toen even onderzocht, maar voor de rest ziet het kontje er schoon uit. Geen klonten of klitten. Alleen is het alsof ze in een laagje water heeft gezeten.

Ik keek of Jill hetzelfde had, en haar pootjes waren ook beetje vochtig.

Ik heb Ginny's kontje en achterpootjes even schoongemaakt met een vochtig washandje. Vond ze niet zo leuk, maar gelukkig sprong ze daarna weer op schoot voor eten :D.

Wel hebben de konijnen het drinkbakje omgestoten, waardoor daar een plasje water ligt. En ze plassen ook vaak naast hun toiletjes, waardoor op de ondergrond (katoentje) ook natte plekken zijn. Waarschijnlijk komt het daar dus door dat de pootjes en kontje nat zijn.

Mijn vraag: ten eerste, moet ik me hier zorgen om maken? Ik denk het niet toch? Buiten in een ren staan konijnen ook vaak op natte ondergrond als het geregend heeft, dus natte pootjes.

Tweede vraag, moet ik het schoon blijven maken met een vochtig washandje, een droog papieren doekje.. een droog washandje? Of gewoon zo laten? (Schoonmaken heb ik wel een boos konijn, maar dat moet dan maar, haha)

Hoogstwaarschijnlijk is het wel urine, of urine + water. Ik doe trouwens elke week het katoentje vervangen, dus het is niet dat dat doek overal doorweekt is.

Ik heb ze nu wel al twee maanden, maar ik heb het niet eerder zo nat gezien. Ik heb nu wel een zeil op bed omdat Jill daarop plast, dus misschien dat ze daar dan plast en dan hupsen ze er vervolgens vrolijk doorheen.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .