Ga naar inhoud

Veel likken, drinken, plassen, etc... Waarom??


chantal1987

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ons oudste konijn Sammy van bijna 5 jaar (ex-ram) drinkt de laatste tijd erg veel uit de bak van onze hond maar ook heel veel uit de drink fles. Ook likt hij vaak aan muren, schoenen, deuren, de bank, wasmachine en de vaatwasser. Eigenlijk likt hij bijna alles.

Iedere dag wel een paar keer vinden we dan ook wel ergens een hele grote plas, terwijl hij voorheen eigenlijk altijd zindelijk was en op zijn toiletje plaste.

Een poosje geleden zijn we bij de dierenarts (Wilhelmina Park in Utrecht geweest) Hij was toen gezond verklaard. Behalve dat we in de gaten moeten houden dat hij blijft eten inverband met zijn kiezen die niet goed afslijten en daar door haakjes ontstaan. (de dierenarts heeft trouwens ons geadviseerd om hem regelmatig vitamine druppels te geven van Davitamon, omdat sammy een binnen konijn is en dus weinig zonlicht krijgt)

Mensen denken dat het door ouderdom komt, maar zo heel erg oud is hij toch niet voor een konijn?

Ik dacht misschien zelf dat het door zijn kiesjes zou kunnen komen dat hij daar last van heeft en daarom nu zo veel drinkt en likt, of is dat een hele rare gedachte?

Verder eet hij wel prima. We geven sience selective 50gram voor beide konijnen. Onbeperkt hooi en savonds een bord vol met verse verschillende soorten groente's.

Waar denken jullie aan?

Morgen bel ik zoiezo onze dierenarts.

Bedankt alvast!!

Groetjes,

Chantal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je vraag over het likken heb ik geen antwoord. Over het vele drinken kan ik je vertellen dat mijn vorige konijn dit ook deed. Erg veel drinken en veel plassen. Zelfs zoveel dat zijn vacht er steeds nat van was. Dit konijn had het aan zijn nieren. Maar konijnen kunnen ook veel gaan drinken uit verveling. Ik denk dat dit bij jou niet het geval is omdat ik lees dat je konijn uit de hondenbak drinkt.. Hij loopt dus lekker los?

Misschien kan je bij de DA even zijn urine controleren?

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sorry voor mijn late reactie.

Ons konijn loopt inderdaad elke dag los. Ook woont ie samen met zijn vriendinnetje Belle :mdr: Dus vervelen doet ie zich volgens mij nooit.

Helaas nog weinig tijd gehad om naar de dierenarts te gaan vanwege mijn werk en verhuizing. Mark belt aankomende week de dierenarts even en waarscheinlijk moeten we dan ook langs komen.

Hij plast nog steeds erg veel en overal. Ook drinkt hij nog steeds erg veel uit de water bak van onze hond.

Bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .