Ga naar inhoud

Lelie tegen de container aangerend


Nimfee

Aanbevolen berichten

Ik was even de ren en de hokjes schoonmaken van de konijnen, dan lopen ze los in een afgezet stuk. Net toen ik de konijntjes naar buiten had gedaan, echt nog geen 2 seconden kwam mijn vader thuis dus de hond stond voor het hekje te wachten. Ik dacht, ik doe d'r vast naar binnen, maar dan moet ze door dat afgezette stuk heen. Dus ik doe het hekje op zij, heeft de hond iets in d'r bol en begint rondjes te rennen van blijdschap. Had ik niet zien aankomen. Frummel schrok, maar is de hond wel gewend. Lelie daarentegen is zo'n stresskipje, die maakte een noodgang naar achteren en ik hoor een klap tegen de container. Ik de hond gepakt, rustig naar de andere kant gebracht en naar binnen gedaan.

Ik had de hond wel netjes vast gehouden als ik had geweten dat ze zo druk zou reageren, maar ik had daar niet bij stil gestaan helaas. Zelf doet ze de konijntjes niets, toen ze ook de konijntjes zag was ze ineens weer rustig. Maar goed Lelie dus...

Ik geef wat te eten, direct, om te kijken of Lelie iets had of niet. Nou heel dat bakje was binnen 10 seconden leeg, dus ik denk; mooi niks aan de hand, ze eet gewoon. Maar het bakje zat onder bloed!! Was dus haar kin denk ik, want het bloed zat op het randje. Ze bleef maar likken en likken en doen, na een half uur was het over. Ik kon namelijk nite goed kijken wat er nou was, er moet dan een tweede persoon bij komen om haar vast te houden. Mijn zusje was al onderweg. We hebben even gekeken, niks mis met het gebit, alles ziet er goed uit en er komt geen bloed uit. Het zit onder haar kin een klein plekje wat bloedde. Het bloed al een héél stuk minder, nog maar een klein beetje, ze had het grote deel al zelf schoon gelikt. Heb er een beetje zalf op gedaan.

Nouja omdat ze verder gewoon alles op eet (hooi, groentes en biks) en weer zichzelf is (tegenstribbelen, niks van me willen weten haha) is het geloof ik niet erg ernstig. Ook omdat het bloeden bijna gestopt is. Maar jee ik ben wel vreselijk geschrokken. Wilde het even ook met jullie delen.

Mijn zusje houdt haar in de gaten en ik kom dinsdag nog een keer controleren of alles goed zit en anders wordt het naar de dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .