Ga naar inhoud

Moeten Denzel en Zwartje nu uit elkaar ivm EC?


michaela23

Aanbevolen berichten

Ja, ik open opnieuw even een topic, maar dit gaat niet over Zwartje's toestand, maar over iets anders.

Mijn vraag is, moeten Denzel en Zwartje uit elkaar? Want zoals jullie weten heeft Zwartje sinds eind 2009 EC, en blijkbaar speelt dit weer op. Nu lees ik dat EC besmettelijk kan zijn, vooral door urine. Zwartje laat haar plas lopen, dus het kan zijn dat Denzel daar in aanraking mee komt. Ik ruim het altijd zo snel mogelijk op, maar zie het niet meteen gebeuren, als ze plast.

Ik vraag dit, omdat ik het zeker wil weten. Want ik wil niet dat Denzel besmet wordt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor dat hoeft niet,alle konijnen dragen dit bij zich en door verminderde weerstand,stres kunnen ze dit krijgen,je kunt hem wel 2 weken preventief behandelen met panacuur,ook kun je zorgen dat hun weerstand wat verhoogd word er zijn goede resultaten bekend bij diverse opvangen met het Jan Smit kruidenelixer...Het hangorenparadijs van Aniek werkt daar ook mee en zeker Ec besmette konijnen reageren daar super goed op..Laat ze maar lekker bij elkaar Zwartje heeft Denzel nodig om zich beter te voelen..konijnen zorgen echt voor elkaar als er een niet lekker is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dat is fijn om te lezen, das een hele opluchting. :) Want ik las zojuist dat het besmettelijk is en dat ze dan uit elkaar moeten. Want ik heb geen ruimte om ze uit elkaar te halen .En idd, Zwartje heeft hem nodig, dat merk ik wel.

Oke, dan ga ik daar eens voor kijken, voor die Elixer. Dat is nooit verkeerd idd. Bedankt voor die tip. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .