Ga naar inhoud

Maak me zorgen om Sores


Sonja1990

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk haal ik me weer dingen in mijn hoofd waar ik me niet druk om hoef te maken maar ik wil het toch even checken voor de zekerheid.

Het valt me vandaag op dat Sores erg hangerig is.

Ze zat net bij me op de bank en al na 1 minuut ploftie zich neer op mijn benen en ligt erbij alsof het hem allemaal niet zo boeit.Zoals dit; http://twitpic.com/789r6a

Nu weet ik dat konijnen dit doen om te relaxen maar omdat haar ademhaling als een gek gaat heb ik daar mijn twijfels bij.

Iemand enig idee hoe ik erachter kom of het relaxen is of iets anders?

Hoop snel op een reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sores is nu ongeveer 3 maanden oud. Eerst dacht ik dat ik een mannetje en een vrouwtje had. Sores & Muts komen uit hetzelfde nestje. Maar voor zover ik nu kan zien (En zelf kan beoordelen als "leek") Heb ik 2 mannetjes. Ik weet niet of het kan zijn dat Muts groter is en misschien ook wat meer de baas wil zijn dat Sores er vaak zo angstig bij zit?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elkaar wassen is een goed teken:) Maar mannetjes bij elkaar loopt bijna altijd uit op vechten. Konijnen kennen geen familiebanden, dus ook al zijn ze al hun hele leven bij elkaar, dan kunnen ze elkaar nog tot bloedens aan toe verwonden. Ik zou het even aanzien hoe Sores zich gedraagt. Eventjes geslachten laten controleren lijkt me handig. Een nest is niet zo heel leuk om als verrassing te krijgen;) En vechtende konijnen ook niet...Lotje laat zich ook weleens neervallen, dan voelt ze zich op haar gemak en gaat lekker slapen:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook 2 rammetjes (2 broertjes uit hetzelfde nest) die tot gisteren elkaars dikste vriendjes waren. Ineens was het over en begonnen ze te vechten. De een heeft zelfs een scheurtje in zijn oor :bad:. Had zo gehoopt dat t goed zou gaan... maar nu zitten ze dus wel apart.... helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sonja:Ze zijn nu 6 maanden en ze worden komende week gecastreerd. Ga het dan nog wel even samen proberen, maar ben bang dat t dan ook niet gaat. Dan gaan ze uit elkaar en krijgen ze in het voorjaar een vriendinnetje (nou ja eigenlijk is dat hun zusje en waarschijnlijk nog een ander voedstertje erbij, als 2 rammen en 1 voedster niet goed gaan)

Vindt het wel zielig dat ze dan de koude winter alleen buiten door moeten brengen, maar dat kan helaas niet anders.

@ Domino: Heb wel aan hechten gedacht, maar ik heb Ollie al eens eerder laten hechten op zondag en dat kostte me toen 80 euro. Toen was het noodzakelijk omdat zijn buikje open lag, maar dit is maar een klein scheurtje. Hij heeft er geen last van. Eet goed, keutelt goed, racete door de tuin, kwam lekker knuffelen. Het ziet er ook niet naar uit, bloedde ook nauwelijks. Als het erger was geweest of ik had iets aan hem gemerkt dan was ik natuurlijk wel gegaan, maar in dit geval dus niet.

aangepast door Jeannine
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .